wat vraagjes over mijn externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanne76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Wellicht domme vragen maar daar ben ik dan ook computer-leek voor.

Ik heb gisteren een externe harde schijf aangeschaft, de WD Elements 500gb. Deze werd geleverd met een usb kabel en een kabel voor de bijgeleverde voeding. Hij werkt vooralsnog prima, maar ik kan hem niet aan of uit zetten.
Wat me opvalt is dat voornamelijk de voeding erg warm wordt na verloop van tijd. Ik weet niet of dit abnormaal is.

Ik heb de volgende vragen:

Kan het kwaad als ik mijn externe schijf altijd aangesloten houd? Want ik wil hem namelijk als een vaste schijf gebruiken en niet per definitie als een opslagmedium die ik incidenteel raadpleeg.

Bij een voeding die zo warm wordt denk ik automatisch dat de levensduur van de voeding daardoor ook niet erg lang zal zijn. Mocht dit het geval zijn, kan het dan ook schade aanrichten aan de schijf zelf? Of zou in zo’n geval de schade beperkt blijven tot de voeding. Want dat is natuurlijk een stuk goedkoper en bovendien moet ik er niet aan denken al mijn bestanden te verliezen.

Ik heb maar een zeer beknopte handleiding gekregen bij dit apparaat waar ik amper informatie uit heb kunnen halen. Hopelijk weet iemand van jullie het wel. Ik zou een reactie zeer waarderen.

Welkom bij de Helpmij!

Dat warm worden is normaal.
Tja, wat de kans op defecten is..........
een harde schijf, videokaart en processor, worden tijdens het gebruik ook lekker warm. Ik zou kunnen zeggen: de kans dat íe snel kapot is, is net zo groot als bij een van andere genoemde apparaten.

Ik zou mij als ik jou was meer zorgen maken over de backup van gegevens. Wat ik meen te lezen in jouw vraag, is dat jij géén backup van gegevens hebt en ook niet maakt. Met alle respect, maar da's het domste wat je kunt doen!

Als ooit een hdd overlijdt en je hebt geen backup dat is het einde oefening. D'r zullen maar foto's / filmpjes / brieven etc. etc. op staan van een vriend / vriendin / partner / kind / kleinkind / ouders / grootouders etc. etc. en als dan dat familielied ook nog eens overleden is...............
Never en nooit gegevens in enkelvoud op digitale wijze opslaan!!! Altijd een backup hebben!!!

Laatst bewerkt:
Normaal kan dit geen kwaad, ik heb zelf een (externe) harde schijf die volop aanstaat.
Dat warm worden is normaal, dus nergens om zorgen over te maken ;)

Bedankt voor jullie snelle reacties Pasja en Ballub , jullie hebben mijn zorg weggenomen!:)

En Pasja.. ik maak wel backups van de dingen die ik echt belangrijk vind hoor, voornamelijk de persoonlijke dingen die jij noemde.. die brandt ik allemaal op dvdtjes. Zo dom ben ik nu ook weer niet.
Maarja ik heb inmiddels ook al vernomen dat geen enkele informatiedrager het eeuwige leven bezit.

Alleen ik heb veel grote bestanden.. speelfilms onder andere.. daarvoor heb ik ook de schijf aangeschaft. En al zou het absoluut geen wereldramp zijn, ook die verlies ik nou eenmaal niet graag. Al bracht ik dat misschien een beetje te dramatisch in mijn originele post haha

Oké!
Veel computers bieden overigens de mogelijkheid tot inbouw van 2 of meerdere harde schijven. Als je dat zelf niet kunt, dan wordt dat veelal gratis gedaan door de pc winkel waar je de hdd koopt. Voor een tientje of 4 tot 9 heb je een prima 2e hdd intern erbij...............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan