Wat was ook al weer het programma om drivers voor je laptop te hacken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Orian
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hey,

Ik weet dat het mogelijk is videokaart drivers voor je laptop te "hacken" met een programma, zodat die van de makers (ati in mijn geval) ook werken, inplaats van de alleen die van je laptop fabrikant (toshiba bij mij). Ik ben alleen vergeten welk programma dit is :(. Ik wil dit graag doen omdat de drivers van toshiba nogal achterlopen op die van ati (8.4 tegenover 9.4). Iemand die me website/de naam van dit programma kan geven?

Jawel, de laptop werkt op zich perfect. Maar games als unreal tournament 3 gaan niet zonder problemen. Dit heeft uiteraard te maken met de kwaliteit van de laptop (2 gb ram, 1,5 ghz dual core, ati radeon 2600), maar ik wil er graag uithalen wat er inzit. Dit gaat uiteraard het beste met de nieuwste drivers, en niet die van toshiba die zo'n jaar achterlopen ;)

Ook pc fabrikanten hebben op hun site updates berschikbaar. Het lijkt mij sterk dat Toshiba die niet heeft?

Je hebt helemaal gelijk dat toshiba óók de drivers op zijn site heeft staan (heb ik overigens in mijn eerste post al gezegd ;) ). Dat zijn namelijk deze. Maar zoals je kan zien is dit de 8.4 versie. Dit terwijl ati zélf al bij 9.4 is. Toshiba (en andere laptop fabrikanten) zijn erg langzaam (als ze het al doen) met het updaten van hun drivers. Dat levert ze namelijk geen geld op ;).

Het is niet mogelijk de "gewone" ati drivers te installeren helaas, daarvoor moet je ze eerst aanpassen met een programma. En stom genoeg ben ik de naam vergeten, en ik kan niks vinden via google. Ik zoek dus eigenlijk iemand die mij die naam kan geven :)

Wist je dat grotere pc bouwers merk-hardware mogen tweaken? Dat betekent dat een op een Ati chip gebaseerde 'echte' videokaart van AMD wel eens op details anders kan zijn dan één die door een grotere pc bouwer is gemodificeerd.
Je kunt je de ellende voorstellen als je dan een driver download en installeert die niet optimaal voor die gemodificeerde kaart (chip) is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan