Wat zijn DE juiste beeldinstellingen, kleur, diepte en zuiverheid etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjenesca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
1
Dag lezers,

Het volgende ik werk met 2 schermen. Op deze schermen heb ik verschillende instellingen. Is er een richtlijn voor juiste weergaven voor je beeldscherm? Waarom vraag ik dit? Ik werk veel met foto's bewerken etc. Die komen ook op internet. Als ik nu via verschillende pc's de foto's bekijk is het bij de een pc beter dan de ander qua kwaliteit. Hierdoor weet ik niet of de foto's ,door mij gemaakt, goed zijn of niet.

Als ik de auto instellingen doe van mijn 2 schermen is de kwaliteit van een foto zeer verschillend de ander is donker en de tweede is helder en warm. Maar hierdoor kan ik niet uitmaken of de foto juiste kwaliteit is of doordat de beeldscherm-instellingen hiervoor zorgen. Dit zou bijvoorbeeld voor een foto te laten ontwikkelen zeer veel uit kunnen maken. Hij lijkt perfect maar via een print is het waardeloos.

Hoop dat er een program is waarbij je kleuren ziet, waarmee je alles op 1 maat kan instellen. Zodat je van je zelf weet dat de foto's juist zijn qua helderheid, zuiver en scherpte etc.

Met vriendelijke groet,

Mathieu
 
Wordt lastig om dit zuiver te doen. Ga er vanuit dat je in huis geen zuiver daglicht hebt of lampen hebt die daglicht geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan