Wat zijn tracking cookies?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pato
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pato

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb een week geleden Ad-aware geïnstallerd. De eerste keer vond het programma ruim 50 objecten, die ik allemaal heb verwijderd. Nóg een keer het programma uitgevoerd en hij vond niets meer, dus dat was o.k.

Daarna ben ik Ad-aware dagelijks gaan gebruiken. Het programma vindt dan ca. 15 objecten, allemaal tracking cookies. Als ik ze verwijder en een of twee dagen later weer een scan doe, blijk ik weer pakweg 15 tracking cookies te hebben.

In de helpinfo van Ad-aware heb ik de term “tracking cookies” niet kunnen vinden. Ik heb de volgende vragen.
1. Hoe kan ik te weten komen wat tracking cookies zijn?
2. Is er een handige manier om ze te weren, i.p.v. ze regelmatig binnen te halen en ze vervolgens te moeten verwijderen?

Geplaatst door pato
Ik heb een week geleden Ad-aware geïnstallerd. De eerste keer vond het programma ruim 50 objecten, die ik allemaal heb verwijderd. Nóg een keer het programma uitgevoerd en hij vond niets meer, dus dat was o.k.

Daarna ben ik Ad-aware dagelijks gaan gebruiken. Het programma vindt dan ca. 15 objecten, allemaal tracking cookies. Als ik ze verwijder en een of twee dagen later weer een scan doe, blijk ik weer pakweg 15 tracking cookies te hebben.

In de helpinfo van Ad-aware heb ik de term “tracking cookies” niet kunnen vinden. Ik heb de volgende vragen.
1. Hoe kan ik te weten komen wat tracking cookies zijn?
2. Is er een handige manier om ze te weren, i.p.v. ze regelmatig binnen te halen en ze vervolgens te moeten verwijderen?

1. De Helpfunctie van Spybot - Search & Destroy weet wél wat tracking cookies zijn:

Een andere vorm die onder spyware wordt gerekend zijn de tracking cookies. Cookies worden overal op Internet gebruikt voor nuttige en nutteloze toepassingen. Reclame bedrijven plaatsen vaak een cookie wanneer je browser een banner van hen inlaadt. In zo'n geval en wanneer dat cookie een GUID bevat, krijgt het bedrijf een bericht van iedere site, die hun advertenties bevat, die je bezoekt.

2. Jazeker. Kijk maar eens (ervan uitgaande dat je IE gebruikt) in IE bij Extra -> Internet-opties -> Privacy. Informatie: http://support.microsoft.com/?kbid=283185
Er zijn ook firewalls die tracking cookies (kunnen) blokkeren.

popupkiller + extra's

Smart Popup Killer is de naam van mij popupkiller tevens kun je instellen dat hij na het sluiten van je browser de cookies moet weggooien, of een bepaald aantal wat aangevinkt is laten staan zoals bv de cookie
administrator@helpmij.nl.

helaas weet ik niet meer van welke site ik deze heb afgehaald, maar ik wil hem wel mailen mocht iemand intresse hebben.
gr. Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan