Wat zit er in m'n PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste allemaal,
Ik heb m'n PC geformatteerd, vervolgend Windows XP Prof. geinstalleerd, echter nu herkend hij 3 hardware componenten niet, nml de netwerk controller (onboard) de audio controller (onboard) en de video controller, hoe kan ik er achter komen welke driver ik moet zoeken.

Alvast bedankt
Het betreft een compaq D310 P4 productID: X1071T

Met behulp van de product specificaties kan je op de site van HP/Compaq drivers, etc downloaden.

Met het progje Everest kan je zien wat voor hardware componemten je in je pc hebt zitten en kan je op het web gaan zoeken voor drivers.

Regelmatig krijg je bij de levering van een PC ook diverse CD's of disks mee. kijk of hier de drivers ook bij zitten.

Weet niet hoe het bij merkpc's zit, maar bij gewone pc's zitten die drivers op de cd van je moederboard.

De Compaq PC's worden geleverd met een restore op een aparte partitie, dit werkt goed. Als je echter een ander OS geinstalleerd hebt, dan wordt het een zoekplaatje op de download sites van HP/Compaq om de juiste drivers bij elkaar te sprokkelen. Ook programma's zoals Everest en SiSoftSandra geven vaak geen uitsluitsel over de aanwezige hardware op het MB.

Er wordt niet gesproken over een compacq door de topicvrager.

Geplaatst door krugar
Met het progje Everest kan je zien wat voor hardware componemten je in je pc hebt zitten en kan je op het web gaan zoeken voor drivers.
Als ik hier even op mag inhaken?
Ik heb (nog) Aida, maar Aida detecteert niet mijn Hauppauge PVR-kaart. Is dat normaal?

P.s. Everest doet het ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik vind het fijn dat jullie allemaal reageren, echter ik kan geen drivers downloaden omdat ik niet weet wat er in zit, en ik kan ook niet zien wat er in zit omdat alles onboard zit, nog iemand een goed idee???

Helaas krijg ik dat everest niet gevonden, zal nog even proberen, ik ben inmiddels bezig met alle drivers te downloaden met de hoop dat het er een doet, alvast bedankt voor de info, maar ik vrees dat ik me nog eens meldt met een nieuwe vraag......

Tanja,

Alvast bedankt voor je tips het gaat er nu echt op lijken, ik begin nog een keer opnieuw met de installatie van XP prof, en ga hierna de gevonden drivers installeren, ze deden het in ieder geval wel, echter ik heb zo zitten "" *****n" dat ik nog eens een "schone"installatie wil doen, je hoort het nog wel, maar nogmaals bedankt!!!

gr. Jac

Nou nadat ik op de website de verschillende drivers heb gedownload, en vervolgens heb geinstalleerd werkte alles, alleen bij de netwerk kaart heb ik wat meerdere drivers geprobeerd en dan zul je altijd zien dat de laatste pas werkte, maar toch.....het werkt weer!!

Bedankt,
Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan