wat zou beter kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristiann

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
hallo,

Ik ben van plan een pc samen te stellen via azerty.
mijn budget ligt rond de 700 euro.
Ik weet niet of alles compatible is met elkaar. Weet iemand dat hier? En is dit een goed systeem om Cod4, WoW, Crysis te draaien?

* Cooler Master Real Power M520,Retail, 52Id 35577 € 66,90

* Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517 € 58,99

* Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, OEMId 73103 € 130,59

* Asus P5Q Pro,RetailId 79331 € 115,88

* Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 1Id 75337 € 40,94

* Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PId 59299 € 46,52

* Gainward Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI €140,66

* Antec Three Hundred,ZwartId 72617 € 54,62

Dit kost bij mekaar 665 euro (incl verzend kosten) bij azerty.
ik heb nog ongeveer 50 euro beschikbaar. Hoe zou ik die het best kunnen gebruiken om dit systeem beter te maken?
- is er veel merkbaar verschil tussen e8400 en de e8500?
- is het interne geheugen goed genoeg ivm lage prijs
- is er iets extra nodig voor het glasvezel netwerk waar ik op aangesloten ben?

hoor graag,
kristian

- is er veel merkbaar verschil tussen e8400 en de e8500? Alleen als je gaat benchen dan kan je wat meer punten krijgen omdat de E8500 hoger is geklokt
- is het interne geheugen goed genoeg ivm lage prijs Kingston is een A merk .... Ja dus
- is er iets extra nodig voor het glasvezel netwerk waar ik op aangesloten ben?Volgensmij ondersteund je Moederbord dit gewoon, ja dus

maar wat zou ik het beste nog kunnen verbeteren? het intern geheugen of de processor? en waarom zijn andere interne geheugens van 4gb rond de 100 en is deze zo goedkoop?

hoor graag reactie

maar wat zou ik het beste nog kunnen verbeteren? het intern geheugen of de processor? en waarom zijn andere interne geheugens van 4gb rond de 100 en is deze zo goedkoop?

hoor graag reactie

Corsair bv. is altijd al duurder geweest, en je hebt ook nog DDR2 geheugen met hoger kloksnelheden (1200mhz ipv 800), vandaar dat er dus duurdere zijn. En Kingston is zowat het goedkoopst onder de A merken. Ik heb zelf ook Kingston geheugen, is kwaliteit, en heb er zelf nooit over te klagen gehad.

Het enige wat ik zou veranderen, is het moederbord, ipv van Asus één van GigaByte pakken, zijn kwalitatiever en voor overclocken eventueel interessanter. En over Asus zijn er tegenwoordig veel problemen.
Maar da's eigen keus natuurlijk.

welk moederbord zou geschikt zijn? ik ken al die termen enzo niet. onboard geluidkaart zou fijn zijn. waar moet ik op letten? het geheugen dat ik had aangegeven is ook DDR2. de videokaart is GDD3 heeft dat iets met elkaar te maken of maakt dat niets uit?

mijn configuratie nu is:

* Cooler Master Real Power M520,Retail, 52Id 35577 € 66,90

* Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517 € 58,99

* Intel Core 2 Duo,E8500, Socket 775, Boxed 73103 € 158,89

* GigaByte GA-EP45-DS3,Retail €103,71

* Western Digital Caviar Green,7200RPM, 640GB €68,45

* Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PId 59299 € 46,52

* Gainward Radeon HD4850 GS,512MB, GDDR3, PCI €158,85

* Antec Three Hundred,ZwartId 72617 € 54,62

Kost bij elkaar €716,93
is deze configuratie zo ongeveer het maximale voor dit budget? of is er meer uit te halen?
en is dit compatible met elkaar?

kristian

Laatst bewerkt:
ik ben niet zo goed met computers maar een ding dat ik wel weet is dat onboard geluidskaarten bijna ALTIJD van slechte kwaliteit zijn, dus zou ik daar later ook eentje voor kopen.. voor 20-30 euro heb je al een redelijk goeie (of in ieder geval beter dan onboard)

neem aan dat een geluidskaart er later in gezet kan worden?
heb niet erg veel behoefte aan goede geluidskwaliteit, misschien als het onboard geluid me erg tegenvalt dat ik aan een losse ga denken. in ieder geval bedankt voor je tip

ik ben niet zo goed met computers maar een ding dat ik wel weet is dat onboard geluidskaarten bijna ALTIJD van slechte kwaliteit zijn, dus zou ik daar later ook eentje voor kopen.. voor 20-30 euro heb je al een redelijk goeie (of in ieder geval beter dan onboard)

Dat was vroeger, tegenwoordig is het onboard geluid meer dan degelijk, en is er zelfs geen verschil tussen een los kaartje van 20-30€ en een onboard kaart. Dus een aparte geluidskaart is zekers niet nodig.

Wel hebben de betere geluidskaarten (dus niet die van 20 euro) wat extra functies.

Zo heb ik nu een 7.1 speakerset. Maar met mijn moederbord krijg ik het niet voor elkaar om dit ook te laten werken.
Met mij losse audigy 2 lukt dat dus wel.
Maar dat kan ook komen omdat het allebie produkten van Creative zijn.

de duurdere hd4850 heb ik bewust gekozen, omdat ik nog wat geld over had in mn budget, en zag dat deze wat beter was. heb op ander forum ook deze aangeraden gekregen. wat is het verschil tussen die harde schijf die jij linkt, en degene die ik in mijn configuratie heb?

mvg,
kristian

de duurdere hd4850 heb ik bewust gekozen, omdat ik nog wat geld over had in mn budget, en zag dat deze wat beter was. heb op ander forum ook deze aangeraden gekregen. wat is het verschil tussen die harde schijf die jij linkt, en degene die ik in mijn configuratie heb?

mvg,
kristian
De aaks-versie is wat sneller.

Je weet wel dat die voeding een lange levertijd heeft?
De Antec NeoHe Power is een goede oplossing, is zelfs nog wat beter.

Zo zou ik hem doen:

Als je wilt gaan overclocken is een extra cpukoeler wel noodzakelijk, maar dit kan altijd nog mocht je nu nog niet willen overclocken.

Hey ik heb een simpele Acer 5200 laptop van 900,- Euro gekocht alweer dik 1,5 jaar geleden en ik speel er zonder problemen WOW op, dus moet jou dat ook lukken op een niet al te duur systeem.

Ik zit nu niet thuis, dus ik kan mijn specificaties heleaas niet voor je opschrijven, maar mocht je deze als nog willen zoek ze op op de acer website :-)

Een laptop kan geen Crysis aan hoor. WoW/COD4 zijn minder zwaar, dat zal wel lukken.

Bedankt voor de tips mensen, denk dat dit m gaat worden:

Extra koeling/casemod
* Zalman ZM-F3RL,120 mm, Rood € 9,15 pak er 2 dus €18,30
Montage
* Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie €58,99
CPU
* Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed €136,47
Gaphics
* Gainward Radeon HD4850 GS,512MB, GDDR3, €158,85
Harddisk
* Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SAT € 66,72
MoBo
* GigaByte GA-EP45-DS3,Retail € 103,71
geheugen
* Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, € 46,52
voeding
* Cooler Master Real Power M520,Retail, € 66,90
kast
* Antec Three Hundred,Zwart € 54,62

Totaal €711,08

als je nog denkt van: dit kan echt beter, laat het me zo snel mogelijk weten =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan