shaolinjehzu
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 feb 2007
Ondanks dat ik veel soortgelijke topics zie, en deze ook heb doorgelezen kom ik er nog niet echt uit. Ik wil mijn pc wat geschikter maken voor de huidige games (vooral RTS), de games lopen wel gewoon (op lage instellingen), maar sommigen dingen zoals personages worden gewoonweg niet getoond. Ik dacht zelf aan een nieuwe videokaart omdat de huidige vrij oud is. Maar misschien is het beter als ik een nieuwe processor neem, of misschien zelfs gelijk een nieuw moederbord? Of is het het allemaal niet waard, en kan ik beter over een tijdje gaan voor een hele nieuwe pc? In ieder geval, hieronder de specs:
Moederbord: AOpen AX45-533 Max/Plus/U2
Processor: Intel pentium 4 - 2,66 Ghz
Geheugen: 2 Gb DDR
Videokaart: (ATI) Sapphire Radeon 9000 Atlantis Pro (AGP)
Verder weet ik niet zeker of het moederbord ook PCI aankan. Everest geeft namelijk aan bij 'Moederbord technische informatie: Expansie slots: 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR'
En onder 'PCI apparaten' staat ook mijn videokaart genoemd...
Ik heb namelijk een beetje het idee gekregen door andere topics dat PCI beter is. (?)
Budget staat niet echt vast: als ik met een kaart van 400 euro of zo weer enkele jaren vooruit kan op game-gebied, dan geef ik dat er graag aan uit, maar het mag dus ook goedkoper. Kanttekening daarbij is wel dat als het zo'n dure kaart wordt ik hem ook weer graag wil kunnen meenemen in een nieuwe pc.
Wat ik ook moet upgraden: het moet in ieder geval niet zo zijn dat ik over een half jaar weer een geheel nieuwe pc kan gaan aanschaffen, omdat de pc dan alweer te oud is voor de recente games.
Bij voorbaat dank
Moederbord: AOpen AX45-533 Max/Plus/U2
Processor: Intel pentium 4 - 2,66 Ghz
Geheugen: 2 Gb DDR
Videokaart: (ATI) Sapphire Radeon 9000 Atlantis Pro (AGP)
Verder weet ik niet zeker of het moederbord ook PCI aankan. Everest geeft namelijk aan bij 'Moederbord technische informatie: Expansie slots: 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR'
En onder 'PCI apparaten' staat ook mijn videokaart genoemd...
Ik heb namelijk een beetje het idee gekregen door andere topics dat PCI beter is. (?)
Budget staat niet echt vast: als ik met een kaart van 400 euro of zo weer enkele jaren vooruit kan op game-gebied, dan geef ik dat er graag aan uit, maar het mag dus ook goedkoper. Kanttekening daarbij is wel dat als het zo'n dure kaart wordt ik hem ook weer graag wil kunnen meenemen in een nieuwe pc.
Wat ik ook moet upgraden: het moet in ieder geval niet zo zijn dat ik over een half jaar weer een geheel nieuwe pc kan gaan aanschaffen, omdat de pc dan alweer te oud is voor de recente games.
Bij voorbaat dank