watch dogs cpu bottlenecked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
hallo hierbij heb ik een probleem.
ik heb sinds vandaag de r9 280x (hij maakt soms fan rattle geluiden bij bepaalde fan snelheden maar daar kan ik mee leven) dus dat de fans het koelblok soms aanraken.
ik heb een i5 2500k 3.3 ghz
en 6 gb ram.

hierbij is het volgende.

ik speel watchdogs op high met 35 tot 45 fps. maar tijdens het rijden met een auto gaat het al flink omlaag. hierbij zag ik toenet wat intteresants.
mijn gpu gebruik staat bij watch dogs maar op 60% terwijl die op 100% moet staan?

hierbij heb ik eens opgezocht en meerdere mensen hebben het alleen de antwoorden daar op zijn altijd: '' je processor is de bottleneck je processor is te zwak voor je grafiese kaart in watch dogs'' maar ik denk dat is bull****.
omdat mijn processor is in watch dogs maar tussen de 70 en 80% en ram staat op 70%

want bij battlefield 4 word mijn processor 90 tot 99% en mijn gpu staat dan ook op 98% load.

hoe kan dit dan dat dat bij watch dogs niet is. en als het een bottlenecked was dan zou mijn processor toch op 100% moeten staan dat daarom de grafiese kaart niet op 100% kan maar dat is bij mij niet het geval.

ik hoop snel een manier te vinden om het te fixen!

:d Is het overdreven ALS ik nu zei, dat ik misschien enige gamer ben dat nooit zelf en handmatig 3D/ fps/ of wat dan ook i.v.m. grafiek, hoog of lag instelt ? ? :D
Die laat ik ALTIJD aan mijn eigen video-kaart voor mij beslissen , en exact goede game instellingen voor mijn eigen systeem corrigeren en ook instellen, .... op dit moment spel ik ook Watch Dogs ! ;)
en alles loopt als een speer met beeld en alle mogelijke instellingen ben 100% tevreden, doe ik dus nooit bepaalden eigen overdreven hoge instellingen alleen maar omdat ik bewijzen wil dat ik die ook kan ...

ScreenShot007.jpg
53ec71bbad2b1-Watch_Dogs.gif

Laatst bewerkt:
:d Is het overdreven ALS ik nu zei, dat ik misschien enige gamer ben dat nooit zelf en handmatig 3D/ fps/ of wat dan ook i.v.m. grafiek, hoog of lag instelt ? ? :D
Die laat ik ALTIJD aan mijn eigen video-kaart voor mij beslissen , en exact goede game instellingen voor mijn eigen systeem corrigeren en ook instellen, .... op dit moment spel ik ook Watch Dogs ! ;)
en alles loopt als een speer met beeld en alle mogelijke instellingen ben 100% tevreden, doe ik dus nooit bepaalden eigen overdreven hoge instellingen alleen maar omdat ik bewijzen wil dat ik die ook kan ...

Bekijk bijlage 216611
53ec71bbad2b1-Watch_Dogs.gif

ik snap wat je bedoelt. ik doe dat ook mijn kaart zelf de instelllingen laten kiezen. maar mijn gpu load blijft op 60% en daarom loopt het dan niet zo snel. ik wil dat miijn kaart op 100% load staat.

Heb je de nieuwste drivers al geïnstalleerd?

Overigens vermoed ik dat je werkgeheugen de bottleneck is, want je hebt net het minimum daarvan als je naar de systeemvereisten kijkt:
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=4546&game=Watch Dogs
Recommended is 8GB, dus dat heb je ook nodig om het spel op hoge instellingen te kunnen spelen ;)

ja daar zat ik ook al aan te denken. maar waarom blijft mijn gpu dan maar op 60%. want battlefield 4 heeft ook 8 gb nodig. terwijl dat speel ik op ultra met 80 fps. (cpu load 90% gpu load 98%)

Kijk eerst maar eens hoeveel je geheugen daadwerkelijk gebruikt wordt....

Kijk eerst maar eens hoeveel je geheugen daadwerkelijk gebruikt wordt....

http://s22.postimg.org/pjobx8gj5/watch_dogs.png hierzo zien jullie het gebruik. ik snap er niks van. kunnen jullie hierruit bekijken waarom mijn gpu load maar op 60 blijft? vooral bij dit eerste stadje is hij zo laag.

EDIT.

en bij bepaalde stukjes laad mijn gpu wel 98% en heb ik alles op het hoogste 50 fps? bijvoorbeeld op autobaan enz.

komt dit of door dat mijn gpu raar is. of misschien toch door het ram dat op bepaalde stukjes de ram load omlaag gaat en dat daarom mijn gpu op 98% staat?

of is het spel gewoon zwaar ****ed up geoptimalliesseerd? vooral bij bruggen en off roud staat mijn gpu op 90% dus heb ik op ultra 50 fps. maar als ik in de stad kom of waar veel mensen zijn gaat mijn gpu opeens naar 60% snap er niks van.

want bij call of duty ghost staat mijn cpu op 70% mijn ram op 80% zelfde als watch dogs dus, maar mijn gpu staat dan wel de helentijd op 99% dus ik snap niet hoe dat dan bij watchdogs niet kan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan