Water gemorst op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kev1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2016
Hey.

Gisteren heb ik water op mijn bureau gemorst en is er een deel onder en op mijn laptop gekomen..

Ik heb de batterij eruit gehaalt/uit het stopcontact gehaalt en hem gedroogt.

Nu heb ik hem 24 uur laten drogen ondersteboven en de batterij laten drogen in rijst.

Deze morgend heb ik hem gebrobeert en hij werkte,na 10 min had ik door dat mijn geluid niet werkte dus heb ik terug proberen opstarten maar nu werkt hij niet meer..

Ik heb de laptop terug drogen gelegt voor een dagje en ga morgen terug proberen..

Is er nog hoop..?

Kga morgen in worst case zowiezo de laptop binnendoen.

Hallo

Persoonlijk open ik dergelijke toestellen altijd onmiddelijk ... tijd is hier volgens mij echt een heel belangrijke faktor ...

D.m.v. perslucht alles zo veel mogelijk droog blazen , zeker onder de chipsets , alsook keyboard uiteraard , want daar hoopt het vocht zich op , en veroorzaakt de meeste destruktieve schade ...

Dan alles gedurende ettelijke uren laten drogen in een oven op +/- 35 a 40°C.

Van al die rijstescapades heb ik ook al gehoord ... kan moeilijk goed werken ... indien dit al mocht lukken met een compleet gesloten toestel , dan zal het enkel goed zijn voor oppervlakkige condens , en niet voor een verzopen laptop of ... g.s.m.

Een toestel met nog mogelijk aanwezig vocht onder de chipsets , of in de minuscule connectoren , start je niet op ... (vindt ik)

Persoonlijk vindt ik het altijd jammer om dergelijke zaken te moeten lezen ...

Ik hoop voor u , dat je een deftige lokale techneut , met het nodige eerbesef aan de haak kunt slaan , om dit toestel terug korrekt , en aan een eerlijke prijs werkende te krijgen.

Gelukkiglijk heb je (in tegenstelling tot de meerderheid op deze site) , nu eens wel het merk/typenr/ouderdom van deze laptop vermeld ....:o

Kunnen we u (in dit specifieke geval zeggen) verwijder zeker onmiddellijk de vloeistof onder chipset XXXXX.... , want ... ????

"Is er nog hoop..?" ---> ik hoop voor u , dat het betrokken merkloze toestel robuuster is opgebouwd , dan de hedendaagse standaard ....

Indien ja ... , dan zou je tussen de mazen van het net kunnen glippen , ondanks al het bovenstaande ...

Peter

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Persoonlijk zou ik 'm openmaken en met een (in lauwe stand ingestelde) föhn goed droogblazen (de "gewone" perslucht waar VDK_P aan refereert heeft als eigenschap dat het vocht bevat).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan