Water in laptop gelopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Er is jammer genoeg een klein beetje water in mijn laptop gelopen. Maar blijkbaar genoeg om niet meer te kunnen werken!! :evil:

Heb het water er zoveel mogelijk proberen uit te doppen en heb daarna een ganse nacht laten drogen. Als ik hem nu opstart branden enkel de lampjes en voor de rest krijg ik niets. Is hier nog iets aan te doen of is hij definitief kapot?
Indien kapot, hoe kan ik mijn gegevens op de harde schijf recupereren want heb die echt wel nodig?

Thanks

Nog niet de moet opgeven.Misschien is hij nog niet droog van binnen.
Ik zou hem met een haardroger op ongeveer 30cm afstand wat drogen,voel met je hand dat de lucht niet te warm wordt op het toetsenbord,en niet te lang op een plaats houden.
Uiteraard geen spanning op en geen batterij in de laptop.Je moet er even geduld mee hebben,misschien dat hij nog te redden is.Een kennis van me heeft hem zo weer aan de praat gekregen,was wat koffie op het toetsenbord gespat.Het ligt er natuurlijk ook aan hoe veel er gemorst is. Succes. :rolleyes:

Hoi,

Prioriteit heeft denk ik:
1. veilig stellen van de data op je harddisk
2. evt. herstellen van je notebook

Indien mogelijk zou ik - voor je andere 'trucs' gaat uithalen - de harde schijf eruit halen.
Er bestaat een verloopkabel om een 2,5" (notebook-)harddisk in een 'gewone' pc aan te kunnen sluiten.
W.s. is de harde schijf 'nog' intact, maar hoe meer je gaat prutsen, hoe groter de kans natuurlijk dat ook je harde schijf niet meer te benaderen is.

Hoi,

Prioriteit heeft denk ik:
1. veilig stellen van de data op je harddisk
2. evt. herstellen van je notebook

Indien mogelijk zou ik - voor je andere 'trucs' gaat uithalen - de harde schijf eruit halen.
Er bestaat een verloopkabel om een 2,5" (notebook-)harddisk in een 'gewone' pc aan te kunnen sluiten.
W.s. is de harde schijf 'nog' intact, maar hoe meer je gaat prutsen, hoe groter de kans natuurlijk dat ook je harde schijf niet meer te benaderen is.

Ik heb de harde schijf eruit gehaald maar het was juist daar dat het nat was.
De kans is dus groot dat de harde schijf kapot is!
De harde schijf heeft wel een stuk of 20 pinnetjes. Waar kan ik zo een verloopkabel kopen?

Hoi,

Je in 'mijn buurt' zou ik naar Funprice of naar Computerland gaan.
Maar ik weet niet waar je woont, dus .....
Je harde schijf hoeft niet naar de 'knoppe' te zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je in 'mijn buurt' zou ik naar Funprice of naar Computerland gaan.
Maar ik weet niet waar je woont, dus .....
Je harde schijf hoeft niet naar de 'knoppe' te zijn.

Ja ben van Oost Vlaanderen, Belgie
kan ik dit niet ergens online bestellen? En wat voor soort kabel is dit dan?

hoi,Kijk eens op www.vinden.nl
Bij zoeken invullen hardeschijfkabel,Daar staan ze te koop voor 11,30 euro.
Wel navragen of dat die is. die je nodig hebt. succes

hoi

Heb op die website gekeken,het is een Hdmi-dvikabel,is high-difinition multimedia
interface aansluiting voor hdtv,brengt digitaal signaal in digitale kwaliteit over de kabel.Ik weet niet of hij de juiste kabel voor je is.
Klik op de site op hdmi-kabels (rechts)dan kan je per e-mail je vraag stellen.
Anders kijk even ook op www.vinden.nl wat ik reeds vermeld heb,daar is een hd kabel afgebeeld,misschien kun je daar ook even navragen of hij geschikt is.Je moet nu actie ondernemen. succes :rolleyes:

hoi

Heb op die website gekeken,het is een Hdmi-dvikabel,is high-difinition multimedia
interface aansluiting voor hdtv,brengt digitaal signaal in digitale kwaliteit over de kabel.Ik weet niet of hij de juiste kabel voor je is.
Klik op de site op hdmi-kabels (rechts)dan kan je per e-mail je vraag stellen.
Anders kijk even ook op www.vinden.nl wat ik reeds vermeld heb,daar is een hd kabel afgebeeld,misschien kun je daar ook even navragen of hij geschikt is.Je moet nu actie ondernemen. succes :rolleyes:

Een DVI en HDMI kabel is om je computer aan te sluiten op een TV voor zover ik weet. Zo een kabel kan ik toch niet koppelen aan een harde schijf??
Ik ben dus op zoek naar een verloopkabel om een harde schijf van een notebook aan een desktop computer te hangen (zodat ik mijn gegevens kan recupereren)

Laatst bewerkt:
Hoe moet ik dit dan aansluiten op de desktopcomputer?
Ik zie daar wel staan dit met een 44 pins en 40 pins aansluiting is. Maar mijn harde schijf telt exact 47 pinnetjes of worden die niet allemaal gebruikt?

Nou ik heb ook dezelfde probleem

Nou, ik heb ook dezelfde probleem. Maar alleen met m'n psp :(

Een stukje uit de voorwaarden die je gelezen hebt tijdens het registreren:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Graag zelf een vraag aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan