Water over laptop gevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
207
Hallo

Gisteren heb ik water over mijn laptop laten vallen. Voornamelijk over het toetsenbord. Goed gedroogd met een handdoek, daarna leek mn laptop het nog gewoon te doen. Alleen na zo'n 5 minuten ging het toetsenbord een beetje gek doen, hij reageerde niet meer of bleef hangen op een toets. Toen heb ik hem uitgezet (rond 16.45) en net (15:00) weer aangezet. Hij doet het wel, alleen hij lijkt een heel stuk langzamer. Kan dit door het water komen? Hoop dat iemand me kan helpen..

Groeten Emily
 
Laatst bewerkt:
Met een haardroger lange tijd uitblazen (op stand warm) wil nog wel eens helpen.
Vooral goed tussen de knoppen blazen.
 
Heb nu rijst over het toetsenbord gelegd. Ben van t weekend niet thuis dus t kan mooi 3 dagen zo staan. Hopelijk werkt het.
 
Hallo

"Gisteren heb ik water over mijn laptop laten vallen"

De laptop is een goedkoop merkloos geval ???

Indien niet .... is het niet echt slim ... , om bij dergelijke voorvallen merk/typenr , etc ... (elementaire info .. ) "te vergeten..."

"Heb nu rijst over het toetsenbord gelegd." ... blijkbaar ben je een fanatiek chinees "rijst" eter ....

:eek: rijst slorpt inderdaad --> ooit wel eens de vochtigheid op ... ->OOIT<- ... meestal is de schade er dan wel (oxydatie , corrossie , elektrolyse , etc...)

"Hij doet het wel, alleen hij lijkt een heel stuk langzamer. Kan dit door het water komen?" --> is dit een vraag van 10 punten ... ??? ... Zo goed als zeker ---> JA

Wat je zo snel mogelijk (ettelijke uren geleden ...) had moeten doen :

Onmiddelijk alles droogblazen d.m.v. luchtdruk --> compressor ...

Desnoods het nodige demonteren.

Vocht stapeld zich op onder de minuscule connectoren , chipsets , etc ... meer dan genoeg lokaties om schade te veroorzaken.

Jammer om nog steeds dergelijke topic's te moeten lezen ...

De toekomst zal uitwijzen of een mogelijke correcte aktie op tijd werd uitgevoerd.

Persoonlijk vrees ik het ergste.

Zo maar een gok .... "emily14" --> een meisje van 14 jaar ???" --> indien ja --> dringend de vader inroepen om de nodige hulp/bijstand te geven ???


Peter
 
Laatst bewerkt:
Je kan het inderdaad met de rijst proberen, probeer ook even met de fohn te drogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vanavond weer thuis, dan heeft ie 3 dagen met rijst gestaan. Ben benieuwd. Als ie daarna nog steeds zo langzaam is vrees ik voor een reparatie.. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan