Water over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy271

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Even een vraagje, heb een laptop van een kennis, en daar is water over gevallen.
Ik hoor de batterijlader wel draaien, maar geen enkel teken van leven op de laptop.

Hopeloze zaak of heeft iemand tips?
Mvg Timothy

na het water incident meteen de laptop aangezet ?
beter dat je eerst de laptop een tijdje laat drogen.
als hij niks meer doet....einde verhaal.....batterijlader zegt niks in dit geval.

na het water incident meteen de laptop aangezet ?
beter dat je eerst de laptop een tijdje laat drogen.
als hij niks meer doet....einde verhaal.....batterijlader zegt niks in dit geval.

Zo goed als ik uit het verhaal kon verstaan stond de laptop aan toen het glas water erover viel. Laptop staat ondertussen al 2 weken binnen dus zal wsl al gedroogd zijn.

Heb hem net gekuist met methanol, maar denk dat het ook geen resultaat heeft geboden.

Niemand anders tips? Kan ik er nog onderdelen van gebruiken eventueel? Of is dat ook een slecht idee

batterij eruit en alleen aan de voeding aansluiten.

onderdelen nee die kun je van een laptop niet gebruiken.

Wat zou je niks meer kunnen doen met laptoponderdelen? Ik heb deze week nog een workshop gelezen waar in stond hoe je een digitale fotokader kan maken met je oude laptoponderdelen.

Ja, dus? Wat is dit voor iets onzinnigs?
TS bedoelt naar alle waarschijnlijkheid onderdelen hergebruiken zodat ie zelf een nieuwe laptop zou kunnen bouwen. En ja, dat is erg moeilijk, zo niet praktisch onmogelijk.

Ja, dus? Wat is dit voor iets onzinnigs?
TS bedoelt naar alle waarschijnlijkheid onderdelen hergebruiken zodat ie zelf een nieuwe laptop zou kunnen bouwen. En ja, dat is erg moeilijk, zo niet praktisch onmogelijk.

@ puppie
had ik al geprobeerd, maar gaf geen resultaat ;)

@ ronald & @ Goldspeedy:
de bedoeling was om eventuele onderdelen zoals dvd drive, Hard disks, scherm, toetsenbord eventueel nog te hergebruiken, mocht er later 1 van die onderdelen stuk zijn in een andere laptop of pc. Of voor gewoon aan te sluiten aan een andere (scherm dan)

Kan ik ook de Hard Disks niet meer gebruiken als externe opslagmedia?

Mvg Timothy

Dat laatste m.b.t. de harde schijven is sowieso mogelijk mits ze nog goed zijn, maar dan moeten we wel even weten welke aansluiting het precies is. Ze hebben nu namelijk steeds meer harddisk-docks waarmee je interne schijven als een externe harde schijf kunt gebruiken.

Maar naast het werkgeheugen, harde schijf, dvd drive en evt. PCI kaarten zoals de WiFi adapter is er niet meer bruikbaar. De rest hangt af van teveel variabelen.

Laatst bewerkt:
Dat laatste m.b.t. de harde schijven is sowieso mogelijk mits ze nog goed zijn, maar dan moeten we wel even weten welke aansluiting het precies is. Ze hebben nu namelijk steeds meer harddisk-docks waarmee je interne schijven als een externe harde schijf kunt gebruiken.

Ok bedankt, ik ga nog 1 dag wachten voor als iemand nog met een idee of typ zou komen. En anders sluit ik de topic, het is toch tevergeefs wsl ;)

Mvg Timothy

De laptop is niet meer te redden nee. Het enige wat je kunt proberen zijn onderdelen testen. De harde schijf zal bijvoorbeeld nog wel werken, die kunnen een beetje water wel hebben omdat ze meestal 99% hermetisch gesloten zijn. Een enkel stofje is namelijk al kritiek voor de opgeslagen data.

Laatst bewerkt:
vorige week is er een glas drank ( canij) over mijn laptop toetsbord gevallen
het drank is naar binnen gedronngen waardoor ik nu een water vlek op in mijn beeldscherm heb weet iemand hoe ik dit kan herstellen
en die vlek weg krijg :(

vriendelijke groet mevr g.elburg

Beste, als je de regels leest zul je merken dat je geen vraag in een ander mans vraag mag stellen. Dus gelieve zelf een nieuwe topic te openen voor uw probleem.

Mvg
Timothy

Als je even gekeken had naar de inschrijf datum, dan zie je dat de persoon net lid is. Daarbij moderator taken is voor de crew, het is nu opgelost.:)
Berichten die fout staan, mag je ook via misbruik melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan