Water over toetsenbord, sommige toetsen werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
228
Hallo helpers,

Ja, stom. Het was schoon water. Ik heb de laptop goed uitgeschud en gefoehnd. Nu doen een aantal toetsen niet meer mee (misschien zijn er meer):
6 8 // i // d g j //z n . (punt) // spatiebalk // pijltjes: naar links en naar beneden. Misschien zit hier voor kenners een patroon in.

Ik heb de knopjes eraf gehaald en nog eens goed gefoehnd, maar ik zie (nog) geen resultaat. Bij een dergelijk ongelukje vroeger kreeg ik ze wel weer aan het werk.

Eigenlijk kan er toch bijna niks kapot daar? Of wel? Misschien zit er nog water tussen de folies onder de toetsen en moet ik langer wachten en foehnen. Ik speel ook met het idee om het toetsenbord voorzichtig half uit te monteren om zo beter toegang voor drogen te hebben, maar ik wil de laptop daarbij niet op het spel zetten. Gaat dat? Het is een (wat oudere) Medion.

Kent iemand een goed extern USB bord?

Werken met het scherm-toetsenbord (via toegankelijkheids-opties) gaat wel goed, maar is wel erg traag natuurlijk.

Wie heeft raad?
Alvast bedankt jullie! Dirk
 
ik denk dat dat toetsenbord het niet meer gaat doen aangezien water en laptop niet echt goed samen gaan

is er veel water overheen gegaan paar druppels zal niet uitmaken maar een vol glas water maakt wel uit

ik zou hem goed laten drogen maar neem aan dat ie nu wel droog is na het föhnen

ik zelf vind logitech een goed merk dus als ik jou was zou ik even bij dat merk gaan kijken

en voor laptops raad ik een draadloos usb toetsenbord aan maar usb met kabel kan natuurlijk ook

hierbij ook een site waar je kan kijken naar toetsenborden voor je laptop

Website
: Toetsenbord



en wat ik zou doen als er iets overheen valt over een laptop meteen omdraaien en uitzetten zodat je misschien volgende keer de schade beperkt
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zo snel mogelijk het gedemonteerde keyboard droog blazen d.m.v. luchtdruk compressor.

Vergeet uiteraard in dit geval zeker niet om alsook de laptop zelf te controleren , en desnoods ook droog te blazen uiteraard.

Nadien nog enkele uren verder laten drogen in een oven , ingestelde op +/- 35 a 40 °C.

Indien dit snel genoeg wordt gedaan , geen kans op oxydatie , en is de kans op verder korekt werken bijna 100% .

Mocht het keyboard ondanks het bovenstaande toch defekt blijken , is dit :

http://shop.benl.ebay.be/i.html?_tr...c=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m14.l1581&_pgn=2

Een mogelijke goedkope bron voor vervangonderdelen.

Je dient zelf te zoeken voor uw specifieke model/type , daar je dit jammerlijk genoeg "vergat" te vermelden.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank Aloew en VDK-P, De toestand is niet verbeterd, maar ik ga een nieuw toetsenbord plaatsen. Grrr Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan