waterig moederbord!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abccba15

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Ik heb met puur geluk een computer van de stort opgepikt. Helemaal compleet met 60GB harde schijf etc. Alles werkt! Alleen het moederbord, dat ik nog niet heb kunnen testen. Wat bleek was dat de pc in de regen stond. Nu is het moederbord nat geworden. kan ik het moederbord nog oplappen? en enig idee of het moederbord ooit nog werkt?

BVD

Laatst bewerkt:
maak het bord eerst goed droor met bv een haarfeun .
test het dan alleen met een externe voeding .
of alleen in een kast met een voeding zonder verdere hardware .
als het bord geen probleemen ondervind .
dan geheugen en graka er in stoppen en kijken od de pc het boor scherm laat zien .
dan etc etc

Na enige tijd fohnen:( en goed nakijken of het bord nog nat is, heb ik alle dingen erop aangesloten.... niks deed:eek: . Ik alles een tweede keer nakijken en niks gevonden. :confused: Voeding gecheckt, bleek helemaal dood:shocked: Andere en enige voeding erin gestopt. Blijkt dat CPU ook nog een aansluiting nodig heeft maar dat mijn voeding maar 20 pins is. :evil: Alle fans, lampjes en drives doen het overigens wel. Enig idee hoe ik dit nu weer oplos?:o

Laatst bewerkt:
Een CPU die zelf een aparte voeding nodig heeft?? Daar heb ik nog nooit van gehoord:o

Bedoel je niet iets anders, leg eens even precies uit!

Dicht bij het CPU zit een 4 pins blokje, die precies dezelfde afmetingen heeft als een stukje van 4 pinnetjes op de aansluiting van de voeding op het moederbord. En op de plek van de moederbordaansluiting zit een 20 pins aansluiting. Past allemaal, alleen mijn voeding mist zo'n 4 pins blokje, terwijl de vorige voeding dat wel had. Nu is dat 4pins blokje leeg terwijl de vorige voeding er wel op was aangesloten.:confused: . Dus ik denk dat het 4 pins blokje is voor het cpu of iets anders want het moederbord komt niet verder dan alles van stroom voorzien. :shocked: .

Laatst bewerkt:
Die heb je inderdaad wel nodig, het is een extra 12volts aansluiting voor extra stroom op het mobo om meer vermogen te kunnen leveren, lees er hier meer over.

Dat is dus mazzel hebben, een weggegooide pc repareren met een nwe voeding:D
Veel geluk ermee

Nogal jah.. zit een pentium 4 costa rica processor in, 512 mb ram kingston ddr 400 mhz, maxtor 60 GB harde schijf, floppy, cdr :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan