waterkoeling in systeem ivm stilte

• Onderwerp starter Onderwerp starter fbse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Ik heb nog niet eerder waterkoeling toegepast maar wil het toch ECHT gaan doen...Ik wordt namelijk een beetje gek van al dat FAN geluid.

Wil dit toe gaan passen in een nog aan te schaffen systeem met een Asus A7n8x (deluxe) mainboard.

Zit te denken om dan een volledige set aan te schaffen om de volgende zaken te koelen:
CPU
GPU
Northbridge chipset.

Heb uiteraard enige vragen hierover:

1
Bestaan er sets die multi-fit zijn. dwz geschikt voor Pentium 4, Athlon en AMD64 CPU's
En voor de gpu geschikt voor zowel nVidia als ATI?

Waarom? Zodat ik de set mogelijk over 3 a 4 jaar over kan plaatsen in een nieuw systeem.

2
Heeft iemand ervaring met koelvloeistof toe te voegen aan het gedestilleerde water...of is dit uberhaubt niet verstandig?

3
Ik zou graag alles in de PC kast gebouwd willen hebben...dus liefst geen externe voeding nodig. Welke producten raden jullie aan en waarom?

4
Is er misschien ergens een uitgebreide "how-to/guide" te vinden over waterkoeling te installeren?

5
Dit systeem zal ook gebruikt worden door mensen die weinig PC-kennis hebben...Daarom de vraag of er ook sets bestaan die als de koeling niet genoeg werkt het systeem voor de veiligheid uitschakeld?

6
Waar kan ik goede reviews vinden waar diverse waterkoelings producten met elkaar vergeleken worden?

Rekening houdend met bovenstaande vragen, welke set raden jullie dan voor me (newbie met waterkoeling) aan?

Bij voorbaat dank.

Hou er rekening mee dat je nog (bijna) altijd fan's nodig hebt bij waterkoeling.
Denk maar aan de radiator die gekoeld moet worden.

Hier heb je alvast 1 Nederlandse link over waterkoeling;
http://www.waterkoeling.nl/

Voor rest flink rond kijken op Casemod site's.
Aleen al van de hoeveelheid foto's die er staan, kan je een hoop leren.:)

Je kan ook een lucht gekoeld systeem stiller krijgen.
Bijvoorbeeld, de fan's langzamer laten lopen of geluidsisolatie aanbrengen.

Een koelblok voor zowel AMD als Intel ken ik niet, de PIV is veel kleiner dan de vergelijkbare AMD-processors.

Ik zou wat dit betreft niet teveel rekening houden met de toekomst, dan kunnen AMD en Intel weer iets totaal anders gebruiken.

Koelvloeistof

Ik zou wel oppassen met de bijbehorende vloeistof te vervangen vooral met een dikker materiaal zoals koelvloeistof, de temparaturen die koelvloeistof odig heeft om lekker dun te worden worden denk ik toch niet gehaald in een pc, waarschijnlijk krijg je dan alleen maar lekage of een defecte pomp, beide wil je uiteraard niet.

Het totale plaatje aan db's wordt eigenlijk helemaal niet zo veel minder hoor, inderdaad heeft de waterkoeling ook een fan nodig en die maakt toch ook weer herrie.

Die site verteld een hoop over waterkoeling, www.waterkoeling.nl hij is al een aantal keer genoemd.

Lees maar heel zorvuldig door.

Mischien gewoon een ultra stille fan kopen, fansnelheid lager maken, mits uiteraard de cpu dit leuk vint.

grtjs jjw

Dank je wel iedereen die info gegeven heeft over dit onderwerp...

Ik heb alleen nog niet alle vragen beantwoord gezien die ik in het eerste bericht van deze thread heb gesteld.

Willen jullie aub de volgende vragen beantwoorden

1
Bestaan er sets die multi-fit zijn. dwz geschikt voor Pentium 4, Athlon en AMD64 CPU's
En voor de gpu geschikt voor zowel nVidia als ATI?

Waarom? Zodat ik de set mogelijk over 3 a 4 jaar over kan plaatsen in een nieuw systeem.

3
Ik zou graag zo veel mogelijk elementen in de PC kast gebouwd willen hebben...dus liefst geen externe voeding nodig. Welke producten raden jullie aan en waarom?

4
Is er misschien ergens anders nog diverse uitgebreide "how-to/guides" te vinden over waterkoeling te installeren die jullie aanraden?

5
Dit systeem zal ook gebruikt worden door mensen die weinig PC-kennis hebben...Daarom de vraag of er ook sets bestaan die als de koeling niet genoeg werkt het systeem voor de veiligheid uitschakeld?

6
Waar kan ik nog meer goede reviews vinden waar diverse waterkoelings producten met elkaar vergeleken worden?

Rekening houdend met bovenstaande vragen, welke set raden jullie dan voor me (newbie met waterkoeling, maar wel zeer technisch ;D) aan?

Bij voorbaat dank.
Hopelijk zullen nu alle vragen beantwoord worden (ik wil de mensen bedanken die zich hiermee al hebben bezig gehouden!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan