waterkoeling losgeschoten!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
774
JA het is gebeurt, de waterkoelingslang die van mijn processor af loopt is eraf geschoten.. :eek: het gaat om een thermaltake bigwater 745. Ik heb als eerste reactie de voeding van mijn pc eruit getrokken en van schrik de rest van mijn kabels ook! :p
Nu is de vraag, het is over het moederbord allemaal een beetje nat geworden en dit laat ik gewoon drogen, zijn er nog tips wat betreft het drogen?

In het blok wat op de processor zit toch een soort ''schot'' wat ervoor zorgt dat het water niet rechtstreeks over de processor loopt? ik wil hem namelijk even losmaken maar ben vergeten hoe het precies zat..

Mvg phantom!
 
stroom + water = kortsluiting....

Ik vrees ook voor je hardware, zeker als je computer op dat moment aan stond.
Hoe kan die slang trouwens losschieten: fout van jou, of gebrekkige kwaliteit van de spullen?

Ik wil je in elk geval wel sterkte toewensen... Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.
 
Ja en ook het CR2032 batterijtje er uit halen.
Ik schat de kans 1 op 10 dat het nog werkt.
De vloeistof is iig zo ontwikkeld dat het weinig geleidende eigenschappen heeft.
Maar het kwaad is snel geschiedt.
 
Hallo

Om oxydatie te voorkomen ... zo snel mogelijk (uiteraard liefst onmiddelijk) d.m.v. luchtdruk droogblazen.

Peter
 
Hallo

Om oxydatie te voorkomen ... zo snel mogelijk (uiteraard liefst onmiddelijk) d.m.v. luchtdruk droogblazen.

Peter

ga ik doen, ik heb hem meteen afgedroogd en zoveel was het niet, er zijn geen liters koelvloeistof overheen gegaan.. kortsluiting is denk ik niet van toepassing, de reactie van mij en mijn maat was zo snel dat er geen foutmelding of iets op het scherm is geweest. de stroom was er mischien zelfs wel af toen de vloeistof de bodem van de kast raakte. Ook ga ik even het batterijtje eruit halen.

Ik hoop ook dat alles nog werkt, ff kijken jullie horen er nog van! anyway bedankt voor de tips!!!
 
Laat het maar weten , ik denk dat er velen benieuwd zullen zijn .
 
hier phantom live vanaf de waterkoeling computer! hij doet het dus nog!!!
morgen nog even alle kabels opruimen enz
 
Maar een ieder kan er weer wat van leren. :thumb:
Onthouden en tof tegen elkaar zijn. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan