Waterkoeling medion

• Onderwerp starter Onderwerp starter soege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo,

Ik ben alweer een tijdje in bezit van een medion pc. En had een vraagje over de koeling er van.

Ik wil graag mijn cpu beter laten koelen en zat er aan te denken om er waterkoeling er op te zetten(Mijn cpu word op het moment wat te heet, denk dat het 't koelpasta is. Want uitstoffen hielp niets).

Alleen het nadeel is dat ik maar een kleine kast heb en niet veel ruimte binnenin. Hoe zit het dan met die radiateur van de waterkoeling? Want ik ben bang dat ik die nergens fatsoenlijk weg kan stoppen in de kast.

Als je de foto's hieronder van mijn pc ziet. Zie je dat er een grote plaat voor de cpu zit die alles afdicht en de lucht via 1 ventilator naar binnen word gezogen. Kan ik die plaat verwijderen als ik waterkoeling heb, zonder dat de rest dan te heet word?(hardeschijven, videokaart, voeding). Of moet die Fan daar blijven?

http://imageshack.us/photo/my-images/16/dscf021.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscf020.jpg/

Ik heb bovenop ook nog een Fan, ik heb een gat gemaakt van de buitenkant tussen de dvd speler/brander en de voeding in. Die Fan zit in een stuk pvc buis met een diameter van 100mm(daar van kan ik de snelheid ook nog regelen, regelaar zit achter op computer). Maar nu heb ik eens gemeten hoe warm die lucht is die hij uitblaast. Ik zat op 32.3Celsius, terwijl ik niet eens zo'n zwaar spel aan het spelen was. en aangezien ik maar een klein kamertje heb, word het hier al gauw een sauna.

Wat is nu de beste manier om die lucht zo koud mogelijk te maken?

Als ik wel voor waterkoeling ga, welke set kan ik dan het beste nemen, voor een low budget?(socket 775 heb ik).

Als ik voor cpu en videokaart waterkoeling ga halen, kan dat in 1 circuit of moet je dan 2 pompjes hebben? En welke set zou dan het beste zijn?

Sorry dat het wat onduidelijk is, ik wist even niet hoe ik het anders moest zeggen:o

Alvast bedankt voor jullie inzet!

Gr. Marcel

Hoi,,

Weet niet maar 32 graden is best normaal en vraag me af of je dat met waterkoeling niet hebt zit tenslotte ook een ventilator op en denk ook dat je kast te klein is voor waterkoeling.

Het is niet de tempratuur van de computer, maar die lucht die de computer uitblaast.(heb de tempratuurmeter bij de Fan gehouden waar hij de lucht uitblaast)
Ik vind het nogal wat :P

Het is een mooie kast, maar baal er wel van dat hij zo klein is, want je zit ook nog met andere luchtkoelers qua afmetingen enzv. Dat blok van mij is ongv. 9cm bij 10cm. En veel groter kan hij ook niet want dat zit hij tegen het andere koelblok aan of tegen het plasticschot.

Is een andere kast ook geen optie en dan wat meer Fans in bouwen? Heb ik ook al eens aan gedacht, maar dan zit je weer met die gaten van het moederbord waarmee die vast komt te zitten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat begreep ik maar dat zal je ook met waterkoeling hebben alleen niet uit de pc maar wel van de waterkoeling.

Hoi,

Ja de cpu zal beter gekoeld worden . maar het water moet toch ook gekoeld worden en dat geeft ook warmte.

Maar als ik toch voor waterkoeling ga, zou die ene Fan er ook uit kunnen en dat tussenschot? of zou hij dan te heet worden?

Dan zou ik misschien wel ruimte hebben voor de radiateur en de Fan die er bij horen

Want mijn hardeschijven worden nooit te warm.(die zijn gescheiden met de ruimte van de cpu en videokaart etc.)

zou er ook een grotere kast zijn waar mijn moederbord op past?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan