waterkoeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
hallo

ik ben Wesley,

ik heb een vraagje over waterkoeling

ik zit laatst te denkten om over te stappen van lucht koeling naar waterkoeling
ik heb ff op internet gesnuffelt en hier kom ik uit weet niet precies of dat deze goed is en of dat deze past in mijn computer

http://azerty.nl/8-224-600599/cooler-master-seidon-120m.html

zijn kast
recom zenith game kast

processor : inter dual core 2.4 Ghz

daarom vraag ik jullie mening

Tja, is een beetje afhankelijk van wat je in de toekomst gaat doen. Voor moderne processoren is bijvoorbeeld die waterkoeling nauwelijks beter (vaak zelfs slechter) dan een luchtkoeling uit dezelfde prijsklasse. De af te voeren warmte wordt steeds minder en daarmee het voordeel van waterkoeling.

Persoonlijk ben ik laatst ook afgestapt van waterkoeling (bijna 9 jaar op water gedraaid), vanwege het extra onderhoud en de nauwelijks betere prestaties op huidige processoren.

ja ik ga een nieuw systeem inbouwen

zal zeggen wat ik in gedachten heb

een i3 of i5 - prossecor
een ASRock Z77 Extreme4 -moederboard
een Zalman Z11 Plus game kast

en heb je dan en betere keuze aan waterkoeling voor me die its onder de 70 euro ligt?

Als je voor de nieuwe haswell gaat of een oudere i3 en i5 zou ik niet beginnen aan waterkoeling. Een goede luchtkoeling is minstens net zo goed, en onderhoud is makkelijker.

Anders zou ik ook in ieder geval naar de corsair H-serie waterkoeling kijken.

Inderdaad, er is ook nog een goedkopere H60. Er zijn verschillende varianten met verschillende koelvermogens e.d.

maar kan ik deze ook voor een socket 775 gebruiken want dat staat er niet bij en bij andere wel met ook optionele 1155 socket

dat is echt specifiek voor de fabrikant en welke beugels meegeleverd worden. 775 wordt al een aantal jaar niet meer gemaakt, dus het is mogelijk dat bij nieuwe producten de beugels hiervoor niet meer geleverd worden

ik heb een mooie water gekoelde gezien

enermax-elc120

deze heeft socket 775 ondersteuning en ook 1155 socket ondersteuning voor later als ik men pc wil gaan uitbrijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan