watermerk druk soms wel en soms niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave.vanderveke

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Ik heb een jpg bestand met een logo... nu heb ik dit als achtergrond gezet via watermerk in word...
Op mijn scherm zie ik dit watermerk op alle 16 pagina's... ook bij afdrukvoorbeeld...
maar als ik wil printen dan drukt hij het af op pagina 1 (zoals het moet)
op de rest van de pagina's is het soms zichtbaar , soms zeer licht en soms niet...
het is een bestand van 3mb en het watermerk is 800kb

ik merk wel dat de printer een pagina afdrukt... even wacht en dan weer een blad afdrukt ipv alles meteen na elkaar... het is een hp color laserjet 4500n met 64 mb geheugen (netwerkprinter)

weet iemand wat het probleem is ?

ps nog een klein vraagje... het zijn 16 pagina's met 1 voorblad... is het mogelijk om het watermerk niet te tonen op het eesrte blad en op de rest wel zodat ik geen 2 documenten nodig heb ?

Over de kleuren weet ik niets helaas.

Wel kun je bij de instellingen van het document instellen : eerste pagina afwijkend.

ga in word naar 'bestand' -> 'paginainstelling' en klik dan op de tab: indeling.

vink nu aan: eerste pagina afwijkend

heb ik net gedaan en het watermerk blijft op de eerste pagina...
ik heb het nog op andere forums gezet maar niemand weet hoe het komt

Je moet met secties werken en je jpg invoegen terwijl kopteksten en voetteksten open staan. (invoegen --> eindemarkering--> sectie-einde )

Zorg wel dat de eigenschap van je jpg bij uitlijning "voor de tekst" is zodat je hem vrij kan bewegen over je blad.

Indien je met secties werkt kan je in je kop-en voetteksten de knop "zelfde als vorig" uitzetten bij sectie 2. Voeg dus vanaf sectie 2 je logo in en het zal niet in sectie 1 (je voorblad komen)

Indien er meerder secties op 1 blad staan (omwille van verschillende malen een doorlopend sectieeinde) kan het zijn dat je kop-en voetteksten niet duidelijk zijn ingesteld. Let erop dat als je de kop en voetteksten instelt, hij geen secties over slaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan