WAV bestand verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
1.533
Ik heb een presentatie gemaakt met muziek. De muziek heb ik omgezet van MP3 naar WAV, maar dat is een veel te groot bestand. Hoe kan ik dat verkleinen? En tot hoeveel moet ik het verkleinen om de muziek redelijk te laten blijven?
 
Je kunt bestandstypes "Converten" (veranderen), er zitten dan wel vaak nadelen aan, zoals de kwaliteit die minder wordt. Of dit invloed heeft op de grootte van je bestand, daar heb ik mijn twijfels over. Je kunt wel proberen te "Converten". Je kunt meer vinden over Converters, door te Googlen of Youtube te gebruiken.
 
Je kunt bestandstypes "Converten" (veranderen), er zitten dan wel vaak nadelen aan, zoals de kwaliteit die minder wordt. Of dit invloed heeft op de grootte van je bestand, daar heb ik mijn twijfels over. Je kunt wel proberen te "Converten". Je kunt meer vinden over Converters, door te Googlen of Youtube te gebruiken.

Dat heb ik gedaan, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer :confused:
 
Verder zou ik niet weten hoe ik het dan zou oplossen. Is er dan een reden waarom je per sé de bestands grootte kleiner wil hebben?
 
Beter kun je het mp3 bestand gebruiken en dan hier even kijken hoe je Powerpoint voor de gek kunt houden ;)
Dat is, als het om Powerpoint gaat.
 
Oh, dus niet zo belangrijk? Meer om te klooien met Power Point? :p
Of is het de bedoeling dat je deze persoon wil helpen? Daarvoor hoef je geen extra topics aan te maken, als het jou niet lukt, is het jammer.
 
Laatst bewerkt:
Dank Erbicom ik ga dit zeker proberen. Laat het nog weten, want op dit moment heb ik het even gehad. Kun je me zeggen tot hoever ik dit veilig kan verkleinen terwijl je nog wel de muziek hoort?
 
Ik heb dit zelf niet geprobeerd. Ik denk dat je gewoon een beetje moet experimenteren met de instellingen.
Succes!
 
Oh sorry, verkeerd gelezen, iemand anders die begon te praten ($)
 
Dankzij jullie tips, is het me gelukt om muziek in de PPP te stoppen. Nu heb ik nog een vraag. Ik heb audacity gedownload en volgens de kenners moet ik dan de muziek zachtjes laten uitfaden. (slecht woord). Kan iemand me vertellen hoe ik dat precies moet doen? De muziek stopt nu namelijk heel abrubt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan