Wavelab doet raar?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hey mensen.
Ik draai nu al een tijdje Vista Ultimate op mijn nieuwe pc, en nu heb ik Wavelab 5 geïnstaleerd.
Wavelab heeft eerder altijd goed gefunctioneerd op mijn oude pc-tje (met winXP pro sp2) maar om de één of andere reden wil het niet meer goed functioneren.

Waneer ik bv. een wav bestand wil openen in wavelab, word het programma onmiddelijk afgesloten :eek:
En wat ook vreemd is.....waneer ik bv. het "transport balkje" wil verslepen, dan gaat dat heel traag en knipperend.

Kan iemand mij helpen?

b.v.d.

Geen enkel programma van Steinberg draait lekker op Vista.
Ik hoop voor een ieder die deze programma's gebruikt, dat er snel nieuwe drivers en patches uitkomen, maar ik heb bange vrees.
Dus Wavelab of Cubase gebruiken? Terug naar XP.

ehm....ik draai Cubase sx en een hééééle partij plugins en synth's zonder enkel probleem!
Dus......

Alleen Wavelab doet het niet goed

Dan heb je mazzel.
Bij mij niet, dus ben ik terug naar XP.

Ps....

toen ik nog XP draaide, gebruikte ik ook een skin-programma (windowblinds)
Daar had Wavelab en Cubase wél moeite mee, dus waneer ik daar mee aan de slag ging, dan schakelde ik dat skin-progje even uit en dan draaide het wél goed!!!

Ik heb dus inmiddels geprobeerd om wavelab te draaien met "Vista aero" uitgeschakeld.....maar zonder resultaat!
Dus dat is het ook niet

Laatst bewerkt:
Wat eigenlijk zo vreemd is, is dat Wavelab 5 gewoon normaal opstart, maar zodra ik een .wav- of .mp3 bestand wil openen (file / open wav - open mp3) dan word het programma plotseling afgesloten, en dat zonder enige form van foutmelding!
:shocked:

Het lijkt er dus een beetje op dat Vista Ultimate het programma Wavelab blokeerd en direct afsluit waneer ik een bestand wil openen.
:confused:

Kan het misschien zo zijn dat Vista Wavelab ziet als een schadelijk programma???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan