Waze pc geeft geen route

Borretje1966

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Goedemiddag,

Het is misschien onkunde, maar ik ga een poging doen mijn vraag te stellen.

Eerder gebruikte ik altijd Google maps, maar iemand maakte mij erop attent dat je in Waze de afslagen als pijlen krijgt te zien.
Bij bijvoorbeeld een 4 baans weg.
Dat vond ik geweldig, ik dacht op naar Waze.

Ik heb op mijn mobiel Waze geïnstalleerd, geen probleem, ik kan alle plaatsen intypen en hij geeft de route aan.
Nu ga ik in Chrome naar Waze, en vul daar een plaats in, maar ik krijg wel vertrekpunt en bestemming te zien,
maar geen route (zie afbeelding).
Ik ben op mijn mobiel ingelogd in Waze, ook in Chrome ben ik ingelogd.
Weet iemand hoe dit kan?
Ik ben al dagen bezig om YouTube te bekijken, maar niks wat mijn probleem betreft.
Waarom kijken via je browser, een groot scherm waar je makkelijk kunt in en uitzoomen, dat kleine scherm van mijn mobiel vind ik te klein om zoiets te doen.

Waze.jpg

Dan nog een vraag over een route aanpassen, zover ik weet, kan ik 1 tussenstop plaatsen op mijn mobiel.
Stel ik wil deze rit maken, zou ik niet door Parijs willen rijden, en ook niet door Lyon (daar heb ik al eens 2 uur stil gestaan, wat een drukte daar)
Of is dit gewoon niet mogelijk in Waze wat ik wil?

Nu kan ik in Google maps meerdere plaatsen ingeven, langs de volgende plaatsen:
Utrecht - Reims - Troyes - Orleans - dan de A71 richting Clermond-Ferrand - Barcelona
Ik kan zelfs de route verslepen als ik om een stad wil, en niet erdoorheen.
Maar goed, ik zou dit graag in Waze willen doen.

Alvast bedankt.

Ik heb een deel van de route in Waze kunnen zetten.
Ik heb eerst in Google maps de route gezet, en als je dan op de blauwe lijn (route) rechtermuis knop doet, krijg je coördinatoren, die heb ik weer in Waze gezet als bestemming.
Waarom ik op mijn pc in Chrome geen beeld krijg is mij nog een raadsel.
Maar goed, wie weet kom ik daar nog achter, we blijven zoeken.

Misschien kun je beter Magic Earth nemen. Ik zie veel rode vlaggen in je vraag (waze, chrome, google, YouTube)

Google maps op een mobiel.....welk besturing OS gebruik jij? is dat android of iOs
Onderstaande plaatje komt uit waze met chrome als browser.
2025-01-14_18-52-55.jpg

Ik heb de route geprobeerd te maken op een pc met Windows 11, Windows 10 en bij beide geeft hij geen route, dat ik een stop kan toevoegen dat weet ik.
Ik gebruik normaal altijd Chrome, heb ook verschillende pogingen gedaan in Edge en ook in Firefox, ook geen resultaat.

Die ik dit op mijn mobiel, geen probleem, vreemde zaak.

En natuurlijk kan ik een andere routeplanner kiezen, maar goed dat was de vraag ook niet.

Dat Waze maximaal 1 stop kan toevoegen, is mij ook bekend, maar als ik op de pc al geen route krijg, maar alleen vertrekpunt en bestemming.

Maar goed, of de routes maar in stukken verdelen, tja of toch maar kiezen voor Google maps.

Laatst bewerkt:
@zx81 Bedankt, ik kende heel Magic Earth niet, maar 2 dagen later dacht ik, laat ik me het toch eens installeren.
Daarmee kun je inderdaad de hele route uitzetten, dus we gaan daarmee eens een beetje verder mee testen.

Terug
Bovenaan Onderaan