wazig probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter keon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keon

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Hallo mensen,
ik heb een.... wazig probleem
Ik zal het ff uitleggen:

Sinds een (aantal weken) gaat mijn comp niet meer normaal aan.
Als ik op de (aan) knop druk gebeurt er niets :s
Dit probleem is ineens ontstaan, er was niks met de comp gebeurd.
Ik krijg de comp nu wel aan d.m.v. het loskoppelen van
het snoer (van de voeding), als ik deze (bevochtig) en stop hem weer in de comp, dan start deze wel.
Ik heb dat snoer al een keer vervangen, daar ligt het dus niet aan.

soms als ik de comp uitzet, en vlak daarna weer aan dan doet ie het wel gewoon via de (aan) knop.

Weet iemand waardoor dit probleem komt?
ligt het aan de voeding?? zoja, kan ik deze makkelijk vervangen??
of zit er misschien een "draadje" los?
(ik heb de kast nog niet open gehad)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,
alvast bedankt

Groeten Koen

Ik zou beginnen met het nakijken van de aansluiting bij de aan/uit knop en de voeding en dan met name de aansluitpunten van de voeding voor het snoer.
Als je de mogelijkheid hebt, dan zou je een andere voeding moeten proberen.

succes:)

EDIT: wat bedoel je met bevochtigen :D en hoe kom je er in godsnaam achter dat bevochtigen helpt!:eek:

Bedankt voor je antwoord:

Als ik die (drie) pinnetjes in de aansluiting achter in de computer "bevochtig" (zegmaar met speeksel "besmeer" !!) dan start ie de computer altijd op.
Het gaat uiteindelijk toch over een geleiding van stroom,
en met "vocht" geleid stroom beter :)

Ik denk toch dat ik de voeding ga vervangen,
is dit veel werk?? en zit er verschil in bepaalde voedingen??

Mzlls Koen

Voeding vervangen is niet veel werk.
Maar laat eerst even weten wat voor systeem je hebt, want er is wel degelijk een boel verschil in voedingen.

als ik deze (bevochtig) en stop hem weer in de comp, dan start deze wel.
Slim bedacht, zolang je geen emmer water gebruikt :-)

Ik heb een AMD Thunderbird 1,1 Ghz, 640 mb ram, gf4 ti 4200, sound blaster live, netwerkkaart, 2 hard disks, cd brander, dvdrom, diskette station.
randapparatuur: printer, scanner, wacom tablet, webcam, boxen.

ik draai op winXP Prof.
dat was het wel zo'n beetje, waar moet ik nu op letten als ik een nieuwe voeding koop?

Geplaatst door keon
Als ik die (drie) pinnetjes in de aansluiting achter in de computer "bevochtig" (zegmaar met speeksel "besmeer" !!) dan start ie de computer altijd op.
Het is mischien een optie om ff een busje Audio-contactspray aan te schaffen.
Dan met een wattestaafje de drie pinnen apart insmeren met die contactspray.
Niet spuiten daarmee kan je alleen maar kortsluiting veroorzaken!!!!
Want de aansluiting komt dan helemaal onder de contactspray te zitten als je spuit.

Dit blijft langer zitten dan speeksel en verdampt niet.
Het is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe voeding.:)

Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad. Nadat mn voeding ontploft was had ik een nieuwe gekocht. Na alles aangesloten te hebben deed het ding nog steeds niks. (nog geen letje). Wat bleek, mn HD gaf kortsluiting en om daarna (met de nieuwe HD die ik inmiddels had gekocht) op te starten moest ik eerst de voeding loskoppelen en dan weer aansluiten, want anders deed mn mobo nog steeds niets

Geplaatst door Pjedro79
Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad. Nadat mn voeding ontploft was had ik een nieuwe gekocht. Na alles aangesloten te hebben deed het ding nog steeds niks. (nog geen letje). Wat bleek, mn HD gaf kortsluiting en om daarna (met de nieuwe HD die ik inmiddels had gekocht) op te starten moest ik eerst de voeding loskoppelen en dan weer aansluiten, want anders deed mn mobo nog steeds niets

Dat is een beveileging in veel mobo's ,
Als er iets met sluiting is dan doet het niet, ook niet als de sluiting er af is.
Dan moet eerst echt de stroom eraf (10 sec ongeveer) en dan pas doet ie het weer.
Wees blij dat je dit hebt, anders had je misschien ook je mobo kunnen vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan