Wazige/ bleke bestandsmappen oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

macfanaat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik was mappen aan het overzetten van een windows xp sp2 naar een mac. Dit ging perfect tot ik naar mappen ging zoeken die op mijn windows laptop bleek weergegeven werden. Ze zijn dus niet echt doorzichtig maar wazig en bleek. Ik heb dit al jaren lang maar je kunt de bestanden gewoon openen en opslaan of verplaatsen en openen op een andere windows pc. Nu waren deze mappen niet zichtbaar op de mac en kon ze dus ook niet overzetten. Er stond 0 aanwezige bestanden terwijl hij op de windows laptop ze gewoon weergaf. Heeft iemand een idee hoe dit komt? En hoe dit opgelost kan worden zodat ik de mappen alsnog over kan zetten.

Hartelijk dank alvast!
 
Hoi,

.... hetgeen betekent (die 'wazige' mappen) dat het om mappen en daarin sub-mappen en/of bestanden die de status 'Verborgen' hebben.
Kennelijk is op de pc ingesteld, dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar moeten zijn.
Echter: op de Mac is dat niet het geval.
Ik ben bepaald geen Mac-gebruiker, dus zou niet weten hoe je dat daar regelt.

Klik op de pc in de Verkenner met de rechtermuisknop op zo'n map en klik in het snelmenu onderaan op 'Eigenschappen'
Je ziet nu een vinkje staan bij 'Verborgen'
Wanneer je dat wegklikt en op Toepassen, krijg je de vraag of je alle bestanden en mappen in deze map niet meer verborgen wilt hebben ..... ja uiteraard.
Nu is die map niet meer 'Wazig'
 
Hartelijk dank voor de uitleg. Ik ga het morgen gelijk proberen op de computers waar ik over sprak. Windows heeft nog wel eens de neiging om ze automatisch zo in te stellen als je van een oud systeem bestanden op een andere interne hdd overzet. Als je dan op een van de twee interne hdd's windows opnieuw installeert en je zet de bestanden over nadat het opnieuw geïnstalleerd is worden ze ook zo weergegeven. Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan