Wazige tekst met HDMI naar Samsung LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dynd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
2
Goedemiddag,

Ik zit met een vrij storend probleem. Ik heb het hele internet al afgezocht en zie dat meer mensen het probleem ervaren, helaas zie ik nergens een werkende oplossing.

Ik heb zojuist een extra HDMI kabeltje gekocht om mijn PC te verbinden met mijn Samsung 32'' LCD tv. Eerder had ik maar één HDMI kabel (officiële van Microsoft) voor mijn Xbox 360 verbonden met hetzelfde scherm. Als ik dan Full HD content wou bekijken moest ik steeds het kabeltje omwisselen. Dit werkte echter wel gewoon. (Met VGA -TV ook)

Het probleem met deze kabel bestaat uit een slechte kwaliteit algemeen, wazige tekst, hoge contrasten en vreemde kleuren.

Ik heb een Geforce 9500GT die het naar mijn weten nog gewoon goed doet. Besturingssysteem is Windows 7 Ultimate clean install.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Heel erg bedankt,
 
Voor alle mensen met hetzelfde probleem.

Na twee dagen zoeken voor oplossingen heb ik er eindelijk één gevonden, of beter gezegd, ik heb het probleem gevonden. Het zit hem niet in de PC maar in de auto sharpening filter van de de tv. Dus als je op je tv ''Scherpte'' naar 0 zet zal het opgelost zijn. Op mijn Samsung kan je dit vinden bij Menu > Beeld > Scherpte.

Ook als je in datzelfde menu bij Detailinstellingen - Randverbetering uitzet kan het beeld verbeteren.

Edit: Het kan hier bovenop ook nog eens zo zijn dat de kleuren, en dan met name zwart, niet helemaal goed weergeven worden. Ook dit kan je aanpassen door naar Detailinstellingen te gaan, en dan Zwartaanpassing uit te zetten. Hierna bij Beeld > Afbeeldingsopties > HDMI-zwartniveau op Normaal zetten, Formaat (In zelfde scherm) op "Alleen scannen" en alles zou correct weergeven moeten worden.

Ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen helpen. :)
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Mooi dat je de oplossing er bij zet.:thumb: Mogelijk heb ik er zelf ook nog wat aan voor mijn Samsung tv.

PS in je eerste bericht kun je de status van de vraag op "Opgelost" zetten.
 
Lukt niet

Alles geprobeerd zoals boven aangegeven op mijn Samsung Syncmaster 2333HD.
Er was wel wat verbetering voor het bureaublad maar menu's en tekst waren nog erg slecht.
Dus heb ik de resolutie maar teruggezet naar 1440x900 HDMI dan is alles duidelijk en helder.
Volgens mij een driver-fout voor de 1920x1040 HDMI resolutie.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan