Wazige witte vlakken in scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zero3211

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Ik heb mijn Asus X56Series nu bijna 2 jaar (nog 5 dagen garantie zit erop) en ik heb al enige tijd last van witte vage gebieden in het scherm. Dit is eigenlijk alleen te zien als je iets schuin voor het scherm zit, de achtergrondverlichitng aanstaat, en er iets donkers (zwart) wordt afgebeeld.

Er zijn dan 2 gebieden (bij elkaar zo'n 20% van mijn scherm denk ik) waar een witte waas zit. Eerst dacht ik dat het de achtergrondverlichting was, maar dan zou je dat verdeeld over het hele scherm moeten hebben. Dat is dus niet zo.

Iemand enig idee wat het kan zijn en of het onder garantie valt?

Gelijk opsturen, echt doen man. n og 5 dagen. Wat het is als jij niet binnen 4 dagen een oplossing heb. En ze zeggen je meot het terug sturen. kan het niet meer. En vaak krijg je dan weer een jaar garantie. en als het onder garantie valt krijg je waarschijnlijk een nieuwe. (denk niet dat ze dit repareren) en dan heb je gewoon een nieuwe. Dit is mijn oplossing. Maar miss weet iemand anders wat je moet doen.

Chris

PS: Probeer de beeldscherm op een andere pc!

Dit heb je vaak bij oudere schermen. Ik heb hier een iets oudere 17" scherm staan, en die heeft dit ook. Valt onder ouderdom. Je zou kunnen proberen om het op te sturen onder garantie (wat Kickboy overigens ook verteld). Met een beetje pech word het doorgestuurd naar de leverancier van die winkel die het weer repareerd. (En met een beetje veel pech ook helemaal niet, want voor die bij de leverancier aangekomen is, valt het net buiten de garantie. Vaak word het dan nog wel gerepareerd of omgeruild, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen)

Laatst bewerkt:
Ik heb de laptop bij Dixons gekocht. Als ik mij binnen 4 dagen daar meldt met mijn laptop dan valt het wel binnen de garantie (als dit kwaaltje onder garantie wordt opgelost). Ik weet niet of ze bepaalde checks uitvoeren bij de fabrikant waaraan een beeldscherm moet voldoen.

Aangezien je er bij normaal gebruik nauwelijks last van hebt, vinden zij het misschien niet de moeite waard om het te repareren?

Je hebt een hardware matig probleem in je laptop. Die nog garantie heeft. Ik zou de gok er op wagen en naar Dixons terug gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan