WCIII : TFT+ Vista+ Hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaasisdebaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Luitjes,

Het volgende probleem doet zich voor:

Sinds een maandje heb ik een nieuwe bak gekocht en daar gelijk vista bij genomen. Wil ik een game hosten op Bnet kan het niet. Ik gekeken naar firewall instelling in me router (lifebox van Wanadoo/Orange) poort 6112 op tcp en UDP staan open. Verder gekeken in mijn Vista firewall daar ook de poorten in aangepast. Ik heb ook geprobeerd met de Vista firewall als hij uit staat maar nog steeds kan ik niet hosten. Ook aan mijn ping ligt het niet die is altijd rond de 60 a 70 MS.
Onder Windows XP heb ik wel jaren lang games kunnen hosten, dus ik baal er van. heeft iemand dit ook gehad en er een oplossing voor?

Massive TX en fijne feestdagen.

De poorten zover ik ze op het internet heb kunnen vinden:
Warcraft III:
Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in
Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)
Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you've changed the default port in the Options/Gameplay screen)
Controleer dus even in-game of je de poorten toevallig gewijzigd hebt in het options/gameplay scherm.

Heb je in de router de poorten "open-gezet" of heb je ze ook daadwerkelijk naar de pc die het spel gaat hosten laten wijzen?

Overigens las ik ook op internet dat voor battle.net de poorten 116(TCP) en 118(TCP) geopend dienen te worden.

Laatst bewerkt:
@ NickRaedts:

Ik heb alle poorten in mijn Lifebox open gezet en voor de zekerheid de firewall van Vista uit gezet. Maar nog steeds kan ik niet hosten. Blockt vista mischien automatisch alle binnenkomende verzoeken?
Ik heb ook gekeken naar welk IP adres de poorten verwijzen en dat is mijn eigen IP adres.

** Als je in Vista programma's in Admin mode wilt laten draaien hoe doe ik dat? Mischien dat een Admin dit soort dingen kan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan