WD 120GB 8mb Cache !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Dit is even een product ervaring test.

Ik wil graag een grotere HDD erbij kopen, hierbij de 80 of 120 GB van WD met 8 mb Cache.

Wie heeft er ervaring mee, of heeft er wat over gehoord? > Niet dat ik hem koop en hij kei veel lawaai maakt of sloom is, of zo kapot is!?....

Wie gaat mij blij maken met alleen maar goede resultaten? Het gaat om deze HDD > http://www.wdc.com/products/Products.asp?DriveID=27

Alvast bedankt!

Ik heb de bovengenoemde HD. Ik heb er een half jaar geleden veel geld voor betaald, maar van de 8mb buffer merk je niet erg veel. Hij is redelijk stil. Voor de rest kan ik melden dat ik 2x een HD met beschadigde clusters kreeg opgestuurd. Maar, nogmaals, de HD was net uit en ik denk dat de kinderziektes er nu wel uit zijn.

Succes, Bandido.

Geplaatst door Bandido
maar van de 8mb buffer merk je niet erg veel.
Deze komt tot uiting bij het inladen van kleine bestanden, zoals je browsercache of bepaalde DLL's.
Dat heb ik idd meer gehoord, dat de verwachte snelheidswinst door die 8mb wat kan tegenvallen.

Ik merk van de 8 MB cache _veel_.. Ik heb 2 WD 80 GB 8 MB cache schijven in RAID-0 staan, en dat is hééérlijk snel.

Schijf is zeker een aanrader.

Geplaatst door Steve
Ik merk van de 8 MB cache _veel_.. Ik heb 2 WD 80 GB 8 MB cache schijven in RAID-0 staan, en dat is hééérlijk snel.

Schijf is zeker een aanrader.
Heb je dan in totaal 16mb cache??? Of gewoon 8?
Vraag ik me ff af...

Laat ons zeggen 2x 8 MB.. Beide schijven zitten wel in één array en worden dus als een geheel beschouwd, maar de cache's werken onafhankelijk van elkaar [dacht ik].

bedankt voor het reageren!!!

Ik heb hem net gekocht en hij draait echt super...
(WD1200JB)
ik heb mn oude partities gecloond met Norton Ghost 2003 en na even pielen met de drive letters is alles nu helemaal ok.

Lekker veel ruimte en heerlijk snel (ik merk nogal wat verschil bij laden van windows en het laden van spellen)

Ook kan ik nu meerder HDD acties tegelijk doen, virusscan van hele systeem en gewoon andere dingen doen zoals website bouwen en mp3's afspelen...

GEWOON SUPER. Ik hoop alleen dat ik geen problemen ermee krijg want € 229 is nog niet niks!!

Geplaatst door PC-fre@k
Ik hoop alleen dat ik geen problemen ermee krijg want € 229 is nog niet niks!!
Gefeliciteerd met je geslaagde aanschaf!
Volgens mij is WD een van de weinige HDproducenten die op een hardeschijf (Caviar SE) nog 3jaar ervaring geeft, i.t.t. de concurrenten. En da's misschien een geruststelling?

yep heb dezelfde in mijn systeem.
ik heb er niet zo veel verstand van ,hij is stil dat weet ik wel.
ik zou best wel eens willen testen of die goed werkt.
ik bedoel snelheid en zo.
wat is een goede prog.
[ik heb de 80 gig by the way]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan