Wd 500eb035-01

Status
Niet open voor verdere reacties.

loustal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
2
Naast dat ik een digibeet ben doe ik ook nog wel eens domme dingen. Zo heb ik per ongeluk een verkeerde stroomtoevoer op mijn harddisk van WD elements (WD 500EB035-01) aangesloten met als gevolg dat het niet meer werkt.
Het is een interne harddisk in een externe metalen behuizing.

Ik hoop dat alleen de verloop (USB en voeding) is doorgebrand en dat de schijf nog gewoon werkt zodat ik mijn data terug kan halen. Ik zie nergens brandplekken en ook geen brandgeur.

De aansluiting op de schijf is SATA (zie foto)

sata.jpg
.

Op het moederboard van mijn 6 jaar oude computer zit echter geen sata-aansluiting. Er zijn wel PCI-kaarten met SATA aansluiting te koop.

Ik heb hier dus een paar vragen over:

Werkt zo'n PCI-kaart op een oude DELL dimension 2400? en zo ja hoe moet ik dit installeren.
waar haal ik de stroomtoevoer vandaan of wordt dat bij de PCI kaart meegeleverd?

Misschien heeft iemand van jullie exact dezelfde harddisk. Die ruil ik dan graag met u voor een nieuwe zodat ik printplaat kan uitwisselen.

alsvast dank.
vriendelijke groet,
Ruud.
 
Laatst bewerkt:
De vraag stond gisteren in vraag en aanbod, nu in problemen. Het laatste antwoord vond ik niet zo bevredigend. Zijn 'groentje' en 'the Knight' een en dezelfde ??

grRuud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan