Eergisteren werkte mijn WD element externe schijf nog prima. Gister kon ik vervolgens de externe schijf niet meer openen/accessen. Ik kreeg dan een I/O foutmelding. Vervolgens heb ik via de cmd van windows de command chkdsk getest om te kijken of dat het probleem kon oplossen. Voorheen heb ik ook gecheckt of het aan de kabel lag, dit was niet het geval. De chkdsk command werkte niet op mijn laptop, die gaf aan dat de schijf 'raw' was, terwijl op mijn computer die scan wel werkte. Het probleem dat ik ondervond was dat hij tijdens stap 2 er mee stopte. Ik kon er na wel de externe schijf openen, maar de schijf mistte heel wat data, terwijl via windows verkenner er 23.5gb van de 935gb nog maar vrij was. Er stond op de schijf (van wat er nog over was/gezien kon worden) rond de 55gb nog op. De schijf inpluggen en vervolgens laten scannen en reparen op beschadigde sector liep er na vast/ging niet verder. Als ik de schijf nu open, kom ik er wel in maar heb ik geen acces om in de folders te komen.
Nu ben ik (op dit moment bezig met het scannen op errors met het programa HD Tune Pro (trial). Ik zie tijdens de scan bad sectors (rode blokjes = damaged). En per bad sector geeft het een error op x mb.
Moet ik er van uit gaan dat ik mijn data kwijt ben en dat de externe schijf niet meer te redden valt of zijn er nog opties die ik kan proberen?
Nu ben ik (op dit moment bezig met het scannen op errors met het programa HD Tune Pro (trial). Ik zie tijdens de scan bad sectors (rode blokjes = damaged). En per bad sector geeft het een error op x mb.
Moet ik er van uit gaan dat ik mijn data kwijt ben en dat de externe schijf niet meer te redden valt of zijn er nog opties die ik kan proberen?