WD Elements 1 TB wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
71
Hoi, ik kom er net achter dat mijn WD Elements HDD niet meer wordt herkend door mn pc. Als ik die aansluit lijkt alles gewoon te werken, het blauwe lampje aan de voorkant gaat branden en maakt geen gekke geluiden of iets dergelijks. Echter ik zie nergens in Deze Computer of waar dan ook het icoontje van die schijf verschijnen, ik kom er dus gewoon niet op.

Ik heb verschillende USB-poorten geprobeerd en ook op andere computers aangesloten en ook daar hetzelfde verhaal. Op een andere computer word nog wel de hardware automatisch geïnstalleerd.

Voordat dit gebeurde heb ik de schijf weleens rechtstreeks op een tv aangesloten (Samsung UE40D6500)

Iemand ervaringen hiermee?
 
Mijn zelfde schijf is ongv. 2 jaar oud, en doet er nu zo'n 5 minuten over om op toeren te komen en in Windows gevonden te worden. (Komt mede doordat het dag in dag uit meegenomen werd naar school, o.a. bus enz.)

Heb je de schijf er al eens uitgehaald, en via s-ata aangesloten op je computer?
 
oke bedankt, dan laat ik m eerst eerst een tijdje aanstaan, kijken wat er dan gebeurd. Als er niets gebeurd haal ik die schijf eruit en probeer ik het eens via sata.

Gr,
Koen
 
HDD maakt nu wel rare geluiden, een soort van zoem *klik* zoem *klik* zoem *klik* .... ik heb ook niet het idee dat hij normaal gaat draaien. Ik had m eerst nog eens een tijdje aan laten staan om te kijken of hij alsnog zou gaan draaien, maar na een uur gebeurde er nog niks. Ik had enige hoop dat alleen de bracket kapot zou zijn, maar via sata krijg ik exact dezelfde reactie en verder ook alles waar ik hem op aansluit (TV, andere computers...).
Dus ik ben bang dat die schijf dan overleden is. Beetje jammer na 2 jaar al :/. een WD Elements dan mag je toch wel verwachten iets goeds te hebben.
 
Om eerlijk te zijn, sta ik hier niet van te kijken. De 1e schijf die ik had, werkte een week, en werkte om een of andere reden niet meer. (Draaide, geen geluid, maar werd niet herkent). Werd onder garantie vervangen, en die heeft het enkele maanden overleeft, wederom geen vreemde geluiden, maar werd bijna niet herkent (met moeite wel dus), en na een tijdje hielt die er ook mee op. Mijn huidige probeer ik zo min mogelijk aan te sluiten tot ik het geld heb voor een interne-schijf, dingen kosten eigenlijk niks meer, maar een rijbewijs gaat voor :p
 
Oei na een week al :/ dat is wel erg snel xD. Ik snap soms echt niet hoe het komt dat die dingen van de een op de andere dag in in de soep draaien...
Maar goed die van mij is dus echt overleden, jammer van al die muziek die ik in de laatste 10 jaar verzameld had. Data recovery is denk ik ook geen optie aangezien dat grofweg 5 euro per GB kan kosten. Maar ik bewaar mn schijf wel gewoon, weggooien kan altijd nog. In ieder geval totdat de kosten voor recovery op een dag misschien naar 20 cent per GB is gedaald ofzo xD
 
@Probleempjes Had jij een portable hdd of een vaste? (De portable zijn er voorbedoeld om mee te lopen etc. vasten niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan