WD Elements 1tb, wordt straks uit raam gegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper22

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
goedendag mensen op dit forum.

ik heb een irritant probleem, ik heb een harde schijf wd elements 1tb.Die werkt niet helemaal naar behoren. Hij reageert heel traag of loop vast (reageert niet meer) bestanden die er op staan kan ik niet verwijderen of openenen, of ik moet heel veel geluk hebben.De schijf is voor de helft gevult. ik heb windows 7 64. Ik heb geprobeerd bij eigenschappen van de schijf probleem oplossen maar dat ging denk ik 18 jaar duren voordat die klaar zou zijn. ik heb geprobeerd de schijf te defragmenteren maar daar begint die ook niet aan, schijf opruiming daar heeft de schijf ook geen zin in krijg ik een fout melding.Hopelijk heeft er iemand nog een idee ? want er staan foto's op die ik niet kwijt wil.

alvast veel dank gr jasper

hoe is de schijf geformateerd fat32 of NTFS????
en welk type usb heb je op je moederboard 1.0,2.0 of 3.0????

ik heb werkelijk geen idee hoe de schijf geformateerd is, en usb is denk ik 2.0 op me moederbord, is er manier om dit na te checken ?

gr

"... krijg ik een fout melding"
Ja?

nee harde schijf tikt niet. als ik schijfopruiming wou doen, kreeg ik de melding dat het niet kon voltooien, of het verdwijnd opeens weer in het niets.

gr

Laatst bewerkt:
Download de laatste versie van Ubuntu op de download pagina en kies de 32-bits versie.
Brand het gedownloade iso bestand op een cd.
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).

Selecteer een taal en kies "Try Ubuntu" of "Ubuntu uitproberen", Ubuntu draait nu vanaf de CD en er wordt niets op de harde schijf veranderd.
Als Ubuntu is opgestart zie je links een icoon met een huisje (home).
Na aanklikken zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Laatst bewerkt:
bedankt voor deze tip, ik zal deze binnekort gaan proberen dank u wel.

gr

Ubuntu de redder van mijn 55000 bestanden dankzij AenA

AenA u bent mijn redder zoals in de titel staat.

Zonder u tip had ik niet geweten wat ik had moeten doen anders dan bij een storage bedrijf mijn bestanden te laten recoveren voor rond de 1500 euro heb ik begrepen! De leverancier WD gaf dat advies en dan kon ik mijn drive opsturen en een nieuwe krijgen maar de drive is niet stuk want deze externe drives die geen eigen power hebben werken soms niet en soms helemaal niet want dan levert mijn laptop te weinig power is mijn ontdekking en zeggen ook velen op het forum.

Ik heb nu Ubuntu geinstalleerd volgens uw advies en deze zag mijn bestanden wel dus heb ik een andere externe drive van 2 TB aangeschaft ook een ander merk dan WD en heb in een kleine 22 uur alles over gecopieerd, pfffff!
Ik ben ook verslingerd aan deze Ubuntu geraakt maar ik heb teveel programma's onder de ellende van mikkisoft draaien om zomaar over te stappen maar ik ga er wel een begin van maken.

Nogmaals dank want er stond 1 terra aan home video's, muziek en foto's op!

Twetter

hey,
Even een vraagje hoe kan ik mijn cd-rom als in eerste instellen in boot devices, ? en moet ik deze straks ook weer terug zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan