WD Elements probleem hoeveelheid geheugen en comp. met MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.

k l a a s

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn (nieuwe) externe harde schijf. Het is een Western Digital Elements.
Het eerste 'probleem' is dat hij over 750 GB geheugen moet beschikken, maar in mijn Windows 7 pc geeft hij aan maar over 698 GB te beschikken. Op de MAC geeft hij dan wel weer aan over 750 GB geheugen te beschikken, maar op de MAC kan ik enkel de bestaande documenten bekijken, bewerkingen maken op de harde schijf kan niet (zoals het plaatsen/verwijderen van bestanden, het tweede probleem dus). Ik heb hem al eens terug gebracht naar de MM, kreeg een nieuwe omdat de klantenservice ook niet wist wat ze er mee aan moesten (ze stuurde hem op voor reparatie..), maar de nieuwe heeft dus precies hetzelfde.

Ik vermoed dat het iets met formatteren te maken heeft, maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Is er iemand die mij helpen kan??

Dank!

Hoe het zich verhoudt tot de Mac weet ik niet, ik heb nooit zo'n ding gehad. Wat de afwijking binnen Windows betreft : da's heel normaal en geldt voor elke schijf. Hoe groter de capaciteit, hoe groter de afwijking. Lees ook dit even. Het artikel is oud, het onderwerp is nog nooit veranderd.

Laatst bewerkt:
Wat de capaciteit betreft, kijk op deze pagina.
Waarschijnlijk is de schijf NTFS geformatteerd. Voor een pc prima, maar een Mac kan zonder speciale software hiervan alleen lezen.

Als je de schijf in FAT32 formatteert is ie zowel op een pc als op een Mac te lezen en te schrijven.
FAT32 heeft de beperking dat de maximale grootte van een bestand 4 GB mag zijn.

En die klantenservice van de MM stuurt de schijf op voor reparatie? Daar zal Western Digital erg blij mee zijn..............

Laatst bewerkt:
Erg bedankt voor de reacties. Ik had al eens eerder gehoord van dit probleem met 'afronden' (of hoe je het maar wilt noemen), maar nooit gedacht dat het verschil zo groot kon worden!

Is er nog een andere manier waarop ik mijn schijf kan formatteren, zonder dat dit problemen oplevert met de volledige comp. voor een MAC (en Windows)? Of is het slimmer om een aparte partitie te maken die dan weer speciaal geformatteerd is voor de MAC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan