WD essential probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cboetens

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Hallo,
Ik denk toch dat ik op het juist forum zit, dus stel ik hier maar mijn vraag. Nog niet zo lang geleden kocht ik mij een WD digital essential. Alles dik in orde met de HDD. Maar wat ik mij afvraag is hoe het komt als ik iedere keer mijn pc opstart dat het zo lang duurt eer ik moet inloggen. Is dit omdat mijn pc niet rap door zijn opstartproces geraakt? (qua hardware dan).
Alvast bedankt !
Mvg,
Cédric Boetens

Je vraag is niet 1-2-3 te beantwoorden.

Allereerst speelt het besturingsysteem en de hardware een belangrijke rol. Welk besturingsysteem en welke hardware. Ik denk dan aan snelheidpc, geheugen.

Als het besturingssysteem geschikt is voor de hardware kunnen andere zaken een rol spelen als:
+ malware. Virusscan en scan met Mbam uitgevoerd?
+ er wordt te veel opgestart
+ niet alle hardware is van drivers (of juiste) voorzien. Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer

Is dit sinds kort?
Zet dan eens een systeemherstelpunt terug.

Hangt de externe HDD aan de pc bij het opstarten?
Ben ik er bijna 100% zeker van dat dat de oorzaak is. Heb soortgelijke ervaringen met usb-stick etc. stick eruit en pc start weer vlot op. Wellicht op te lossen door USB booten etc uit te schakelen in de BIOS, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

..

Hallo jongens,
Allereerst al bedankt om mij te helpen, Hierbij dan ook nog enkele weetjes:
-CPU: Intel Core2 (2.66 Ghz)
-2 x 1GB latjes van kingston als ram
-NVIDIA GeForce GTS 250 (graphics)
Maar is het niet de bedoeling van een dergelijk HDD dat ze mooi blijft in de pc zitten, en je ze mag laten zitten? toch zeker van een WD essential?
Anders wil ik alvast je oplossing eens proberen maniac2003
Grtz,
Cédric B.

Zoals ik het lees: Heb je de HDD van een WD Essential externe HDD ín je systeemkast gezet?
Of heb je net, wat Maniac2003 zei, de externe HDD aan je systeem hangen? haal de USBstekker eruit, en start dan nog es opnieuw op ...

..

Hallo,
Mijn excuses, een beetje te slordig getypt. Het wel degelijk een WD essential die eraan hangt :-)
Dus gewoon eens uittrekken en opnieuw opstarten?
Grtz,
Cédric B;

..

hallo jongens,
Kan dit ook gewoon zijn omdat ik HDD op een usb-poort hebt aangesloten die niet rechtstreeks op het moederbord zit ?
Mvg,
Cédric B.

Mijn externe HDD hangt ook constant aan de pc maar dan wel uit. Zet hem alleen aan als dat nodig is. Probleem is alleen dat de WD Essential de geweldige feature heeft meegekregen dat er geen aan/uit knop op zit. Heb ik nooit handig gevonden eerlijk gezegd.
Waarschijnlijk als je de externe HDD loskoppelt bij het opstarten zal de pc een stuk sneller starten. Mocht je de HDD er per se aan willen hebben zal je even moeten kijken naar een mogelijke BIOS instelling die het opstarten/booten van USB uitzet. Wellicht dat de opstart dan wel met een normaal tempo gaat.

EDIT:
USB-poort maakt niet een verschil verwacht ik.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ja heb ik ook al gemerkt dat er geen aan/uit knop aan zit. Vreselijk irritant :)
Ga beide van je oplossingen eens uitproberen maniac! ga dan laten weten of het al dan niet gelukt is !
Toch al bedankt voor al jullie hulp mensen !
Mvg,
Cédric Boetens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan