WD Externe schijf stuk? Foutmeldingen in logboek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

01Diaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hoi,

Ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen..

Ik wilde een dvdtje branden vanuit mn harde schijf (WD, 2TB) maar krijg tijdens het branden ineens de foutmelding: ...cyclische redundantiecontrole.
Hier ben ik op gaan googlen en kwam er zo achter dat het aan mijn externe schijf kon liggen. Daar stond het advies om schijfcontrole te doen.
Dit duurde eeuwen dus ben er halverwege mee gestopt want mijn logboek stond immers al vol foutmeldingen:
- Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.
- Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\DR1.

Ik heb inmiddels ook gemerkt dat het niet mogelijk is al mijn bestanden nog over te zetten naar mijn computer of andere externe HD want krijg dan de foutmelding: kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.
Gelukkig is het niet bij alle bestanden, dus kan ik nog wel iets redden.

Is mijn schijf echt 100% afgeschreven en is er nog iets waarmee ik hem kan redden/gebruiken?

Scan met HD tune eens (tabblad errorscan, "quickscan" aanvinken) . Zou je de resultaten hier willen posten?

Misschien is hij niet helemaal afgeschreven...

Succes!

Bedankt voor je reactie!
Ben bezig met het uitvoeren van HD Tune, op dit moment 1 rood blokje en 10 groene.
Ik post alle resultaten wanneer hij klaar is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij het resultaat!
HDTune_Error_Scan_WD______Ext_HDD_1021.png

HD Tune: WD Ext HDD 1021 Error Scan

Scanned data : -190189 MB
Damaged Blocks : 0.1 %
Elapsed Time : 28:26

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd de harde schijf los te koppelen en weer aan te sluiten? Je zou ook het volgende kunnen proberen:
- ga na wat de letter van je externe harde schijf is
- druk de Windows-toets en R tegelijk in en typ daar cmd en druk op enter
- typ daar vervolgens chkdsk DRIVELETTER: /F en druk weer op enter.
Je kan in de tussentijd iets anders gaan doen, want dit zal wel even duren...
Succes!

Heb al herstart, schijf losgekoppeld, andere USB poorten/stopcontacten geprobeerd, helaas helpt dat allemaal niet.
Wanneer ik chkdsk etc. invoer krijg ik: Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.
Wat kan ik daar aan doen? Ik gebruik windows Vista trouwens.

Was er trouwens nog iets op te maken uit HD Tune?

Mmmm, werk je op een Vista of W7 pc? Dan kan je in menu Start zoeken naar CMD, dan rechterklik >uitvoeren als administrator. Dan zou het wel moeten werken.
Tsja, ik kan verder niet heel veel opmaken uit de resultaten van HD tune. Het lijkt erop dat je pc iets niet helemaal goed doet met de herkenning van je harde schijf. Je zou ook nog kunnen proberen de harde schijf in apparaatbeheer (rechterklik op Computer>eigenschappen>hardware), dan te zoeken naar nieuwe apparaten.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan