WD USB 3.0 PCI, pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Goedemorgen allemaal,

Ik heb van de week een PCI-E 1x kaartje (zonder molex aansluiting) gehaald om 2 USB 3.0 poorten aan mijn systeem toe te voegen. Alleen, toen ik vanochtend de kaart in mijn pc stak, startte mijn pc daarna niet meer door. Ik weet niet wat het probleem kan zijn, aangezien ik een heleboel in mijn usb poorten kan prikken en ik heb nu ook een touchscreen-fancontroller met daarop een fan gedaan, en hij start nu wel op. Alleen als ik dus die kaart erin steek, krijg ik geen beeld, koelers draaien wel (dvd-spelers ook(!?)). Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Ik zou genoeg vermogen moeten hebben voor dat kaartje, of niet? Trekt het kaartje misschien te veel stroom uit het moederbord omdat het geen molex aansluiting heeft?

specs:
ASRock N68-GE3 UCC
AMD Phenom II X6 1045T
XFX 6850 BE ( (nog) niet overclocked)
Super Flower SF500p-12P met 17A en 18A op 12V lijn, dus een vermogen van 420W op 12V (is toch ruim genoeg???)
2x dvd-speler (hoort het dat ze continu draaien? Nee toch? Of alleen als er een CD in zit?)

Alvast enorm bedankt!!

Laatst bewerkt:
Hangt er hardware aan de nieuwe usb-poorten?
Hoe is de biosvolgorde?

Er hangt geen hardware aan de nieuwe USB poorten, de BIOS volgorde is HDD,DVD. Maar het probleem is dat ik ook geen bios te zien krijg. Heeft het zin om de onboard videokaart te gebruiken en dan te kijken of ik beeld krijg?
edit: mijn systeemtijd (in Windows) stond gisteren 2 uur achter en net weer. Misschien een probleem met de BIOS?

Je hebt toch geen update uitgevoerd?

Haal het biosbatterijtje er eens een minuut of 5 uit.
Zet het terug.
Kijk dan nog eens.

Een biosbatterij kost maar enkele €€.
Vervang het eens.

Laatst bewerkt:
Haal de kaart er eens uit.
Start pc wel door en krijg je bios in beeld?

420W is toch ruim genoeg voor zo'n systeempje? Ik zal straks even de BIOS batterij eruit halen.

CD erbij geleverd?
heb je drivers eerst geïnstalleerd, herstart en daarna pas kaartje ingebouwd?

64-bits? Zo ja, weet je zeker dat deze hardware ervoor geschikt is?

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ben nu de driver aan het installeren en ik zal straks posten of het gelukt is!
Offtopic: ik ben zo'n persoon dat de drivers niet installeert, maar daar ligt nu het probleem :rolleyes:

Ik heb de driver geïnstalleerd, de BIOS gereset. Iemand nog enig idee? Ik zal het nu eens proberen met de onboard graka, zonder stroom naar de videokaart.
En dan start hij dus wel. Heeft het zin om een andere kaart te proberen? Eentje mét molex aansluiting?

Hij blijft nu dus een minuut hangen bij POST en de GRUB bootloader is een beetje klein geworden :confused

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan