WDS opbouwen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Goede dag,

Ik zit met een probleem.

Ik ben bezig om een test WDS op te bouwen.
Wat heb ik al uitgevoerd:
1. Windows Server 2008 R2 geïnstalleerd.
2. AD (DCPROMO) geïnstalleerd.
3. DHCP geïnstalleerd, en geconfigureerd (scope aangemaakt)
4. DNS geïnstalleerd.
5. WDS geïnstalleerd, en geconfigureerd

NIC1 gegevens server:
LAN-SEGMENT
192.168.1.253
255.255.255.0

NIC2 gegevens server:
Staat op nat, later voor routing bedoeld.

NIC1 gegevens client 1:
LAN-SEGMENT
staat nog allemaal op automatisch, de bedoeling is dat die een DHCP range-ip krijgt.

Wat mijn probleem nu is, dat ik dus niet kan pingen vanaf mijn client naar mijn Server.
Zet ik een ip neer van me server bij dns, dan als nog kan ik niet pingen. Zet ik een ip+ masker + gateway van me server, dan kan ik wel gewoon pingen naar mijn server. Terwijl ik verwachte dat ik een DHCP scope had aangemaakt.

Misschien vergeten om de DHCP server te authorizen? En/of de DHCP scope vergeten te activeren?

Doe eens een plaatje van je DHCP server management console? Je zou dan zowel bij de scope als bij de server een groen pijltje omhoog moeten zien...

Tijs.

1.png

2.png1.png

Ik heb een foto gemaakt, misschien is dit wat e zocht ?

Laatst bewerkt:
Scope is geactiveerd. Als je rechtsklikt op winsrv2008-wds-wdssrv2008.local, zie je dan Authorize staan? Indien niet (dus er staat: Unauthorize), dan is ook de DHCP server wel degelijk geactiveerd/geauthorizeerd op dit moment en ligt het probleem daar dus niet.

Zijn er niet 2 DHCP servers actief op het segment? Bijv. ook een Internet router met DHCP serving actief?

Tijs.

een er zijn geen andere dhcp's alleen deze en zit in 1 lan segment..

ik hen de dhcp/dns verwijderd, en opnieuw toegevoegd.
Heb opnieuw met dezelfde ip's een scope-range aangemaakt. Heb ook meteen het in een ander lansegment gezet, en ik kreeg gewoon eindelijk een ip die ik wou zien..
alleen krijg nu dit probleem:

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    10,5 KB · Weergaven: 35
Dan zul je meer moeten laten zien van de WDS configuratie.
Kijk (bijv.) hier voor (hopelijk) informatie die je verder helpt bij het checken van je PXE boot-omgeving binnen WDS.
Zeker ook hier kijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zal eens tijd worden dat je een update geeft wat je ondertussen aan je probleem gedaan hebt etc. :shocked:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan