web applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo

ik wil een applicatie maken met database.
na wat rondkijken raad men mij php en sql aan.
ik heb al enkele handleidingen doorbladerd , maar er staat nergens bij hoe je nu echt begint.
waar geef ik de code in en de layout (dreamwaver , frontpage , ...)
heeft er iemand nog een goede nederlandse handleiding

volgende site's heb ik al doorzocht.
tuxradar.com
cursusphp.be

ziet er inderdaad goed uit.

volgens de site heb je enkele een text editor nodig , maar dan bepaal je het designe en de weergave van de database in code?
is het niet eenvoudiger om zoiets in een prog. zoals dreamwaver of frontpage te doen ?
of is dat wat te simpel gezocht.

Een database heeft niet echt een design, tenzij je de structuur bedoeld. Je zult dan ook wel een database server moeten draaien (MySQL bijvoorbeeld).

Als je WAMP / XAMPP / USBWebServer / etc. installeert, dan zijn PHP en MySQL meegeleverd. Ook heb je dan beschikking over phpMyAdmin, daar kun je de database en de tabellen aanmaken.

ik wil een applicatie met database.
de applicatie op zich heeft toch een layout met knoppen en menu's ?

en kan je me iets aanraden.
ik heb gelezen dat frontpage niet werkt met php

Naar mijn mening schrijf je de beste code gewoon in een texteditor. Welke dat is maakt niet zoveel uit, dat kan gewoon iets simpels als Kladblok zijn.

Zelf gebruik ik altijd UltraEdit, dat heeft wat voordelen over kladblok:

- Tabs
- Syntax-highlighting
- Code-snippets
- Autocomplete

Deze functie vind je in de meeste editors die iets geavanceerder zijn dan kladblok.

De meeste mensen die zich bezighouden met php zijn al bekend met (x)html en css. Wij gebruiken dan ook een teksteditor icm een browser om te designen en de layout te bepalen.

Dan maak je het design in Frontpage of Dreamweaver, en zet je de PHP code er later via een gewone texteditor in.

Let er wel op, dat Frontpage en Dreamweaver erg "vieze" code geven.

wat raad je me dan aan ?
de code kan ik toch tussen de html code plaatsen heb ik gelezen ?

Nou wat ik je aanraad is Frontpage en/of Dreamweaver volledig van je PC te verwijderen, vervolgens een goede texteditor te installeren (bijvoorbeeld UltraEdit) en daarin je webApp te schrijven.

Maar kun je al gewoon HTML en CSS schrijven, zonder tussenkomst van een WYSIWYG-editor zoals FP/DW? Want als je HTML en CSS nog niet onder de knie hebt, zou ik nog helemaal niet gaan denken aan PHP / MySQL.

En ja, je kunt je PHP code gewoon tussen je HTML zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan