Web development software

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 141197
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 141197

Bestaat er iets zoals CODA voor Windows gebruikers?:)

ik heb tot nu toe altijd gewerkt met kladblok en het code gedeelte van Dreamweaver, maar ik wil graag snel om naar html5 en Dreamweaver blijft waarschijnlijk nog wel even hangen op de oude html versie.(ook loopt het niet helemaal goed met css3)

Alvast bedankt,

Search

Laatst bewerkt door een moderator:
Nah, het is toch beter om een mac the hebben voor dit soort software:confused:

Als je echt wil programmeren en photoshop en fireworks en dreamweaver gebruikt, maar dat is echt ingewikkeld en daar moet je voor "leren" de easycomputing is niet software die echte designers gebruiken en werkt dus gewoon het best in windows ;)

helemaal mee eens maar met dreamweaver kan je slepen en plakken of programmeren

Maar hij wil zo'n programma dat je niethoeft te programmeren en dat het progje alles voor je doet.

Ik ben hij neem ik aan, en dat wil ik niet

ik zoek een html editor voor windows waarmee je handig en snel kan werken met html 5 css3 php javascript enz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi A Search,
Ik denk eigenlijk dat er nog weinig html-editors in omloop zijn waarmee html5 (in de volle breedte) gemaakt kan worden. Sommige snufjes eruit zullen al wel door sommige browsers uitgevoerd kunnen worden, maar voor universele toepassing is het nog wat vroeg, lijkt me:
  • Html5 zal pas in 2012 de status "Kandidaat Aanbeveling" krijgen, d.w.z. zo goed als rond zijn.
  • Op dit moment is html5 nog niet uitontwikkeld.
  • Pas als het een officiële aanbeveling is, zullen browsers er volledig rekening mee kunnen houden. Maar of ze dat meteen doen, is nog maar de vraag. Vaak hobbelde bv. IE nogal achteraan (of deed eigenwijs andere dingen dan gespecificeerd).
  • Als ik editor-bouwer was, zou ik een wat afwachtende houding aannemen (tot de richtlijnen bekend zijn / totdat browsers het een beetje aankunnen), anders maak ik mijn klanten blij met een dooie mus.
Ook css3 is nog lang niet klaar, hoewel ook hier sommige delen ervan al vast ingevoerd worden door (sommige) browsers; bv. de eigenschap "opacity" kunnen de meeste browsers in hun laatste versie wel aan. Maar ook hier: bv. IE kan nog steeds niet goed omgaan met alle eigenschappen van de "oude" css2.1. - Ook dit zal zijn tijd nodig hebben.
  • Css3 heeft nu de status "Working Draft" ("werkschets"), daarna komen nog de fases "Voorstel Aanbeveling", "Kandidaat Aanbeveling" en de echte "Aanbeveling".
  • Sommige onderdelen zijn al bouwrijper dan andere. Er kunnen ook nog op verschillende punten wijzigingen worden doorgevoerd, of dingen afvallen of erbij komen.
  • Als editor-bouwer zou ik me er op dit moment ook niet aan wagen, om een stickertje "klaar voor css3" op mijn doosje te plakken, want het kan nog alle kanten op.
Samengevat denk ik dat je best handmatig een aantal html5- of css3 zaken kunt inbouwen op een site, maar wel: voorzichtig! D.w.z. altijd (tenminste als je je site er in alle browsers hetzelfde uit wilt laten zien) met een alternatief voor browsers die er niets mee kunnen doen.
Dat zou ik uit mijn hoofd zeggen; maar ik heb niet geGoogle'd op "html5 editor" of "css3 editor", dus misschien zit ik er wel helemaal naast! - Dan hoor ik het wel. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Adobe Dreamweaver CS5 is inderdaad een aanrader, maar wil goedkoper gaan dan is Microsoft Expression Web ook erg goed :) . HTML 5 en CSS3 zou ik je nog niet aanbevelen, het is nog lang niet af en de ondersteuning voor browser is ook nog niet zover. Verder is silverlight/flash ook goed, maar daar moet je toch flink wat tijd in steken want het is best lastig ;)

Ik snap niet helemaal wat je van plan bent, maar probeer is: 'Notepad ++' een goede tekst HTML editor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan