web radio maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
686
hallo ik heb een eigen habbo hotel maar ik wil dus ook een eigen radio waar ik zelf op kan draaien ik zal ff een voorbeeld geven hoe het moet zijn kijk hier maar even. www.habbotop.com
 
Ik zat een beetje op internet te kijken en als het goed is is dit wat je bedoeld?
Hiermee kan je voor zover ik las je eigen webradio maken http://web.planet.nl/specials/webradio/zelf.shtml
Als het niet is wat je zoekt ga ik even verder zoeken.
De software is waanschijnlijk gratis omdat dit programma maar een paar MB is.
Maar tegenwoordig kan je elke software gratis verkrijgen dus dit zal vast geen probleem zijn.

Groetjes Maikel
 
Ik zat een beetje op internet te kijken en als het goed is is dit wat je bedoeld?
Hiermee kan je voor zover ik las je eigen webradio maken http://web.planet.nl/specials/webradio/zelf.shtml
Als het niet is wat je zoekt ga ik even verder zoeken.
De software is waanschijnlijk gratis omdat dit programma maar een paar MB is.
Maar tegenwoordig kan je elke software gratis verkrijgen dus dit zal vast geen probleem zijn.

Groetjes Maikel
ik zal is kijken
 
Oke, als ik thuis ben van stage zou ik proberen iets beters te vinden.

Groeten Maikel
 
Hoi ,

Zoover ik weet is er een site ( www.flatcast.com )
waar je je eigen soort studio kan opzetten.

Ik heb er zelf mee gewerkt en het is erg makkelijk.
Even registreren ,
HTML Code's plaatsen en klaar.
Ineen zit een chatbox.

LET OP !
Over de uitgezonden nummers moeten wel rechten worden betaald.
De infomatie over deze rechten vind je op www.sena.nl
 
Hoi ,

Zoover ik weet is er een site ( www.flatcast.com )
waar je je eigen soort studio kan opzetten.

Ik heb er zelf mee gewerkt en het is erg makkelijk.
Even registreren ,
HTML Code's plaatsen en klaar.
Ineen zit een chatbox.

LET OP !
Over de uitgezonden nummers moeten wel rechten worden betaald.
De infomatie over deze rechten vind je op www.sena.nl

ja zegt het makelijk ''Even registreren ,
HTML Code's plaatsen en klaar." maar is dat ook zo moet je niet gedoe met winamp ofzo doen want ik wil zelf de muziek voor andere laten draaien
en als er andere dj's zich aanmelden dat hun dat ook kunnen dus is dat wel zo makelijk dan???
 
ja zegt het makelijk ''Even registreren ,
HTML Code's plaatsen en klaar." maar is dat ook zo moet je niet gedoe met winamp ofzo doen want ik wil zelf de muziek voor andere laten draaien
en als er andere dj's zich aanmelden dat hun dat ook kunnen dus is dat wel zo makelijk dan???

ik snap er geen ene bal van heb geregistreerd en dan?
 
Habbo

Dragos,

Wil jij vertellen hoe je een eigen Habbo hotel maakt zonder
Hamachi en zonder router?

Alvast bedankt!

Stijn
 
Dragos,

Wil jij vertellen hoe je een eigen Habbo hotel maakt zonder
Hamachi en zonder router?

Alvast bedankt!

Stijn
zonder hamachi en zonder router werkt niet en bij deze vraag help ik je niet want er is duidelijk gemaakt dat een eigen habbo niet toegestaan is jammer maar toch het mag niet
 
Laatst bewerkt:
jes het is me gelukt aleen nu moet ik nog een media playertje op me site zodat mensen live kunen luisteren wat ik draai voorbeeld:www.habbotop.com die hebben zo media playertje zoiets wil ik ook weet iemand wat voor html code ofso ik daar voor nodig heb?
 
ik heb al een Quick-time player code


<embed src="/bestandsnaam.mov" width=145 height=16 autoplay=true=false volume=100><br>
maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze dan mijn radio horen moet ik dan dit intypen bij /bestandsnaam.mov moet ik dan dit doen 192.168.0.101:8000? want dan werkt ie volgens mij niet
 
Op deze website kan je een handleiding vinden over een eigen webradio (zoals Habbotop.com). Je werkt dan via SHOUTcast.

Nadeel is, je moet betalen voor uitzendrechten bij Sena/Bumastemra (indien je muziek draait). Eigen talkshow is gewoon gratis.

Naja... suc6 ermee :thumb:
 
ik heb al gevonden op een forum dat je via een media player je radio kan laten uitzenden.
aleen dan moet je een asx bestand maken en dat uploaden aleen ik heb het gedaan en het werkt niet dus zou iemand me kunnen helpen die weet hoe dat moet
 
Als je met zogenaamd SHOUTcast werkt kan je hier je code zoeken: http://www.streamsolutions.co.uk/embedded/

Je hoef geen bestanden te uploaden naar je FTP van de SHOUTcast. Het is de kwestie, om de code in je website te zetten en dan die te uploaden naar je FTP-server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan