Web Radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Wat is het beste software voor een Web Radio?

Dat installeer ik, dan als mijn pc aan staat kan ik een playlist erin zetten en is dat me web radio..

Roy

Wat bedoel je? Om webradio te ontvangen? [3aLab iRadio doet dat goed]
Of om zelf een webradiostation te zijn? Hou dan rekening met "blauwe petten" van Brein, Buma, Stemra, Stichting naburige rechten, etc. ..... tenzij je voornemens bent van elk nummertje op je playlist keurig auteursrechten over te maken.... Shoutcast is hiervoor wel een aardig programma......

Wat ik wil is gewoon een online radio, net als www.mohradio.com alleen dan met mijn eigen muziek. Wat is daar het beste voor? Heb je misschien een linkje?

Roy

Ik zij niet dat ik Shoutcast niet goed vind, maar is het dan niet alleen afspeelbaar met winamp?
Ik wil zegmaar dat je op de website kan klikken op Windows Media Player, dan speelt hij het daarmee af. Of dat je op Winamp klik en dan daarmee, als dit te moeilijk is, dan heb ik toch als voorkeur Windows Media Player ipv Winamp..

Roy

Iedereen met een Mediaplayer kan die streams ook afspelen... Alleen Shoutcast is ontwikkeld door Nullsoft, de makers van Winamp, dus die maken een beetje reclame voor zichzelf.........

Bedankt voor je informatie!
Ik ga ermee aan de gang :D

Roy

Ik neem aan dat je niet met winamp + dsp plugin wilt gaan draaien?

Gebruik bijv.
sam3
sam4

ik gebruik zelf sam4, en het werk geweldig.
het is alleen wat klein om alle belangrijke dingen op 1 scherm te doen,
ik gebruik 2 schermen (double screen) wat nog net aan te klein is.
je kan wel switchen tussen desktops, maar dat vind ik niet handig.

als je nog iets wilt weten kan je me toevoegen op ac_de_master@hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan