Web-site passend maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Hallo Lezers,
Ik heb een probleem.Om een web-site op de diverse afmetingen(15"-17"-19"-enz) monitoren passend te laten uitkomen, kreeg ik het advies om de Web-site in te stellen op 800x600.
Mijn vraag is nu, waar stel ik dat in bij Frontpage en bij MS Publisher 98 ?
Tevens kreeg ik het advies

Je content in een div zetten
<div align="center"> content</div>
En je tabellen op 100% zetten.
Waar moet dat gebeuren?
Kan mij iemand verder helpen?
Bij voorbaat mijn dank.

Mathieu

Web-site passend maken

Beste Guus.

Graag een antwoord op mijn vraag.Ik kom zo niet verder.
Groetjes Mathieu.

Ten eerste raad ik je af een website met Publisher te maken. Dat programma genereert afschuwelijke HTML.
En over HTML gesproken; uit je vraag en je reactie op mijn antwoord concludeer ik dat je weinig van HTML weet. Je hebt het in je vraag over "het advies om de Web-site in te stellen op 800x600." Nu kun je een website niet instellen op 800 x 600. Wat bedoeld wordt is dat je de site geschikt kunt maken voor een beeldschermresolutie van 800 x 600 pixels. Dan wordt hij op een grotere resolutie (bijv. 1024 x 768) ook goed weergegeven. Maar de resolutie heeft weer helemaal niks met de grootte van de monitor te maken.
In het topic waar ik in mijn eerste antwoord naar verwijs wordt voor iemand die op de hoogte is van HTML heel duidelijk uitgelegd hoe je je site geschikt maakt voor een beeldschermresolutie van 800 x 600. Ook wordt uitgelegd waarom je daar beter tabellen voor kunt gebruiken dan frames en wat het nadeel is van een tabel waarvan de breedte op 100% wordt gezet.
Wanneer je zonder kennis van HTML met Frontpage, Dreamweaver of desnoods Publisher een website gaat maken, loop je al snel tegen problemen aan die je zonder die kennis niet kunt oplossen.
Ik raad je daarom aan eerst eens wat basiskennis van HTML op te doen. In elke bibliotheek kun je daar boekjes over vinden.
Een goede Nederlandse site waar je alle basisbegrippen helder uitgelegd krijgt is deze
Zelf vind ik deze site erg goed, maar die is wel in het Engels.
En voor een overvloed aan info kun je hier eens kijken.
Met die basiskennis en Frontpage is het een fluitje van een cent om een site te maken die op elke monitor met een schermresolutie vanaf 800 x 600 goed wordt weergegeven.

Guus.

Laatst bewerkt:
Web-site passend maken

Hallo Guus,
Allereerst mijn dank voor jouw snelle reactie en de hoeveelheid informatie waar ik uit kan putten om een Web-site te maken. Ik heb inderdaat geen kennis van HTML ,maar ik zal me daarin eens verdiepen.Ik heb wel een boekje van EYSY COMPUTING (Mijn eigen website) waarin staat : Heel wat software bedrijven hebben in de voorbije jaren programma's ontwikeld waarmee u websites kunt maken, ook al hebt u geen kennis van HTML.
Ook nog even een opmerking over Publisher.Daar heb ik in het verleden eens een web-site in gemaakt en dat ging zonder problemen. (opslaan als HTML bestand)
Bedenk wel dat ik ammateur ben,maar over het resultaat was ik niet ontevreden.Zie:
Bezoek ook de website van onze vereniging.
http://home.hetnet.nl/~a1mat/index.html
Nogmaals mijn dank
Met vriendelijke groeten
Mathieu

Hallo Mathieu,

Ik zeg ook niet dat je met Publisher geen websites kunt maken, maar dat de HTML die het programma maakt nu niet bepaald een schoonheidsprijs verdient. En dan heb ik het vooral over de hoeveelheid HTML. Die site ziet er ook leuk uit, maar als je precies hetzelfde zou maken met bijvoorbeeld Dreamweaver, zou de hoeveelheid HTML een stuk kleiner zijn. En dat heeft natuurlijk weer gevolgen voor de downloadsnelheid bij je bezoekers. (Al wordt dit bij het gestaag groeiende aantal ADSL-aansluitingen van steeds minder belang.)
Helemaal los daarvan ben je met Publisher erg gebonden aan bepaalde pagina-indelingen, omdat je in feite met sjablonen werkt; wat dat betreft ben je met Frontpage of Dreamweaver een stuk flexibeler.
De opmerking in dat boekje over websites maken zonder kennis van HTML gaat maar tot op zekere hoogte op.
Ik ken een professionele websiteontwerpster die met Dreamweaver werkt. Degene die haar heeft opgeleid, heeft haar min of meer gedwongen om eerst HTML te leren. Pas daarna mocht ze met Dreamweaver gaan werken. En ze heeft me verteld dat ze daar nog elke dag profijt van heeft.
In ieder geval veel succes met het leren van HTML - en maak je geen zorgen, moeilijk is het echt niet. En nog iets. Denk niet dat je in staat moet zijn om hele websites in HTML te maken. Daarvoor heb je Dreamweaver en Frontpage e.d. Het is alleen van belang dat je de HTML die achter een site zit begrijpt. Als je zover bent kun je die HTML makkelijk aanpassen als je site er niet helemaal uitziet zoals je wilt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan