Webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey,

Ik heb bedacht om een webbrowser te maken, niet een ander layout en IE gebruiken maar zelf juist de webbrowser maken.
Kan iemand mij helpen hoe dit een beetje moet beginnen?
Ik wil het liefst dat iemand mij kan helpen dat die in het begin alleen HTML kan weergeven.

Ik weet al best veel van HTML en weet heel veel tags en wat er dan gebreurd, maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen.:shocked:

Ik wil mijn webbrowser maken in: Visual Basic 2008

Laatst bewerkt:
Met HTML kun je geen webbrowser maken.
Dan zul je je toch moeten gaan verdiepen in een moeilijkere scripttaal...

Ik bedoel een webbrowser te maken in visual basic en niet in HTML.

Laatst bewerkt:
leer eerst html en definieer voor elke tag een stijl (bvb vet, cursief, inspringen = tab, ...) en
een soort van DTD (dat zijn textformat condities ... ex. vb.net: private sub MOET afgesloten worden met end sub)

Je moet dan het gedownloadde html bestand regel per regel inlezen en vergelijken met de DTD en
de stijlvoorwaarden en dat dan zo aanpassen in een RichTextBox

Misschien moet jij toch eens wat vriendelijker zijn tegen de andere mensen die u willen
helpen ... Wie weet wilt er jou dan plots niemand meer helpen ...

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt...

Maar hoe moet je het dan gaan inlezen?
dat snap ik niet

En ik heb al HTML geleerd...

Kijk even in de msdn library voor: System.IO.StreamReader
Daarmee lees je dat in ...

ReadOnly = True !!!

Ofwel schrijf je nu je eigen control (wat je toch zal moeten doen wil je er
afbeeldingen bij betrekken ...)

Laatst bewerkt:
Oke, ik snap het nog niet helemaal.

Kan je een voorbeeldje geven waar een bestand wordt uitgelezen?
Op een woord dus?:rolleyes:

Hoe lees je met de streamreader een tekstbestand (of html want dat is tekst) uit:

Code:
Dim sr as StreamReader
Try
     Do
            sr = New StreamReader("C:\bestand.txt") 'Wijzig hier het pad naar het bestand!
            Dim regel As String = sr.ReadLine
            Messagebox.Show(regel) 'Hier kan je de ingelezen regel gebruiken om bewerkingen mee te doen. Hier gewoon tonen in msgbox!
      Loop While True
Catch ex As Exception
Finally
     sr.Close()
End Try

Laatst bewerkt:
Oke, dus dan moet je eerst regel 1 doen dan 2,3,4,5 etc.

En de tekst die er staat hoe laat je dat uitvoeren?
Of moet je dan iedere keer de if functie gebruiken, wat me niet handig lijkt:rolleyes:

Ik zou persoonlijk een select case gebruiken ... maar if kan ook. Ik weet niet of er een
eenvoudigere manier is.

Je kan wel ipv met tekstbestanden te werken ... de html bestanden interpreteren als
xml bestanden. Moet je maar eens wat info over opzoeken (System.Xml).

Hoe je het ook draait ... de if of select case zal blijven tenzij je iets beters vindt!

If lijkt me veel werk, kan je een voorbeeld geven met Case?
Zouden ze het bij visual studio ook zo doen, daar kan je heel veel code doen, wel veel werk anders:p :rolleyes:

Bij VB doen ze dat ook, maar ik veronderstel dat ze daarvoor betere algoritmes hebben.
Een voorbeeld met een case:

Neem nu dat je tag </ br> is en wordt ingelezen in de variable sTag As String = "</ br>"

Code:
Select Case sTag
     Case "</ br>"
          'Zet Hier Code
     Case "<div>"
          'Zet Hier Code
     Case "</div>"
          'Zet Hier Code
...
...
...
     Case Else
          Messagebox.Show("Onbekende Tag")
End Select

Voor nog meer info: MSDN Library

Noot dat niet iedereen een carage return (enter...) als "</ br>" schrijven met html, maar ook als "<BR>", "<br>" en "<br />", deze zul je dus allemaal apart moeten defineren...

V.:thumb:

Ja, dat is wel een probleem want zoals ik html geleerd heb maakte het niet uit of je hoofdletters gebruikte ofniet!!!
Is er niet een methode dat de hele HTML code voor het geval dat er hoofdletters in staan naar kleine letters verandered?

Met de functie UCase() of LCase() kun je de waarden naar hoofd- cq kleine letters omzetten voordat je gaat vergelijken.

Erik

Hoe lees je met de streamreader een tekstbestand (of html want dat is tekst) uit:

Code:
Dim sr as StreamReader
Try
     Do
            sr = New StreamReader("C:\bestand.txt") 'Wijzig hier het pad naar het bestand!
            Dim regel As String = sr.ReadLine
            Messagebox.Show(regel) 'Hier kan je de ingelezen regel gebruiken om bewerkingen mee te doen. Hier gewoon tonen in msgbox!
      Loop While True
Catch ex As Exception
Finally
     sr.Close()
End Try

Oke, met een lokaal bestand lukt het inlezen maar hoe lees je een webpagina in dan loopt die vast omdat die niet gevonden kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan