webbrowsers zeer traag na herinstallatie van Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorris2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo,

Mijn internetbrowsers werken heel traag.
Het begon met een MBAM scan die ik op aanraden van mijn internetleverancier heb uitgevoerd. Na het herstarten van de laptop wilde deze Windows 7 niet meer starten. Omdat ik geen recovery dvd had en geen herstelpunt had heb ik de Toshiba recovery wizard kunnen starten. Deze heeft Windows 7 weer helemaal opnieuw geïnstalleerd in de fabrieksinstellingen. Resultaat was dat de computer wilde opstarten en mijn zelf gemaakte partities met data en foto's behouden waren :) .
Maar toen ik IE9 opende was deze heel traag, duur heel lang voordat hij de startpagina had geopend en vanuit google naar een webpagina duurde een eeuwigheid. Dus eerst alle windows updates geïnstalleerd en ook IE 11. Helaas dit gaf geen resultaat. Ik heb ook andere browsers (Chrome, Firefox) geprobeerd, maar deze vertonen hetzelfde probleem. Ik heb in IE ook al alle invoegtoepassingen uitgeschakeld, maar was ook niet de oplossing. Mijn internetverbinding heb ik ook gecontroleerd, deze is zoals hij moet zijn. Ik heb de virusscanner en Microsoft security Essentiels laten draaien, maar deze vonden geen probleem.

Wat kan ik nog doen om weer gewoon te kunnen internetten?

Je zal nog meer gegevens aan moeten leveren, zoals:

+ welke virusscanner gebruik je nu? Geen dubbele beveiliging resp. firewall aanwezig?
+ hoeveel geheugen heb je en wat is de processorsnelheid?
+ heb je voldoende vrije schijfruimte
+ start je niet te veel programma's op?
+ Is alleen het Internetgebruik traag of ook als je gewoon op je desktop/laptop werkt?
+ Zo alleen Internet vermeld dan eens of je draadloos dan wel bekabeld het Internet opgaat?
+ Heb je de nieuwste drivers van de hardware zoals netwerkkaart?
+ Zo je draadloos het Internet opgaat, hoe is het als je dit bekabeld doet
+ Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?
+ Kies eens een ander beveiligingstype indien mogelijk

+welke virusscanner gebruik je nu? Geen dubbele beveiliging resp. firewall aanwezig?

Microsoft security Essentiels en McAfee, en alleen de firewall van McAfee. De Firewall heb ik ook al eens uitgeschakeld, maar hielp niet

+ hoeveel geheugen heb je en wat is de processorsnelheid?

8 Gb en intel core i3

+ heb je voldoende vrije schijfruimte

Er is voldoende schijfruimte

+ start je niet te veel programma's op?

nee, alleen webbrowser

+ Is alleen het Internetgebruik traag of ook als je gewoon op je desktop/laptop werkt?

Alleen internet

+ Zo alleen Internet vermeld dan eens of je draadloos dan wel bekabeld het Internet opgaat?

Draadloos, maar op de telefoon gaat het goed, de speedtest was ook zoals het moet en downloaden van updates gaat ook met de juiste snelheid.

+ Heb je de nieuwste drivers van de hardware zoals netwerkkaart?

Deze optie heb ik na de herinstallatie nog niet uitgevoerd. Zal dat via de Toshiba updater eens uitvoeren

+ Zo je draadloos het Internet opgaat, hoe is het als je dit bekabeld doet

Ik heb het nog niet bekabeld geprobeerd, omdat de WiFi het verder wel goed doet

+ Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?

Ga ik vanmiddag controleren

+ Kies eens een ander beveiligingstype indien mogelijk

Deze 2 : Microsoft security Essentiels en McAfee toch niet beide geïnstalleerd?
Slechts 1 virusscanner installeren.

Dat je telefoon wel goed werkt, zegt niets. Het is immers een ander apparaat met eigen beveiliging.

Werk je netwerkkaart bij en probeer eens een ander beveiligingstype als het bekabeld WEL vlot loopt.

Nadat Windows 7 weer geïnstalleerd was trad het probleem al op. Bij deze fabrieksmatige installatie zit McAfee met een 30 dagen probeerversie. Pas later heb ik Microsoft security Essentiels gedownload. Ik zal vanavond de laptop bekabeld aan het modem hangen en de drivers via Toshiba updaten.

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik heb ondertussen de laptop bedraad getest, maar zonder resultaat. Ook mijn drivers zijn allemaal geüpdate. Ook heb ik alle Microsoft updates geïnstalleerd. Helaas geen resultaat. Ik denk dat ik Windows opnieuw moet gaan installeren via de recovery wizard. De keer nadat het probleem optrad heb ik alleen de C partitie, waar Windows op stond, hersteld. Ik zal nu de laptop terug gaan brengen zoals ik hem vanuit de fabriek heb gekregen.
Wat nog wel opvalt is dat ik een melding krijg dat de C schijf vol begint te raken. Ik heb nog ruimte voor ruim 15 GB aan ruimte. Lijkt mij toch meer dan voldoende. Voordat het probleem optrad was dit hetzelfde.

mvg Jorris2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan