Webcam als bewaking

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Ik zoek een programma of website waar je eigen webcam live op het internet kan streamen voor BV video bewaking of bij afwezigheid thuis.

Weet iemand waar en hoe je dat kan doen ?

Zelf vind ik WebcamXP (zijn nu bij versie 5) een mooi programmaatje, die heeft een ingebouwde webserver zodat je de camera webbased kan benaderen

ja

Geachte,

Ik ben niet gewoon om stomme praat via een forum te ontvangen, ik heb het dus hier niet over webcam doen via msn enz ...
Maar om een script of site waar je via BV paswoord toegang hebt op afstand tot je eigen webcam ... blijkbaar kent u geen oplossingen.

Beste Eric,

Je verwacht nu serieus nog reacties te krijgen op je vraag nadat je de eerste suggestie meteen al als "stomme praat" betiteld.

Je bent akkoord gegaan met de huisregels en hierin staat duidelijk
Beledig nooit andere leden.

Het programma welke Ellasar tipt is precies wat je in je eerste bericht vraagt. Als dat niet is wat je bedoelt dan kun je dat ook op een fatsoenlijk manier duidelijk maken en niet meteen zo'n reactie achter te laten.

Daarnaast zeg je in je tweede bericht dat je iets zoekt waarme je via een site je webcam kunt bekijken. Dit is wat WebCamXP doet :rolleyes:

Zo te zien moet je alleen je webcam op een computer aansluiten waar het programma op draait en welke 24/7 aan staat.

Wil je dat niet dan zul je naar een IP-camera moeten gaan zoeken, niet naar een webcam.

ok danku

Wanneer een PC in de slaap modus komt kan dan de webcam en eventuele software verder werken ?

Grote kans dat dat niet gebeurd.

Slaapstand is niets meer dan de huidige staat op je hardeschijf opslaan en de computer uitschakelen. Start je hem dan op gaat hij die staat weer herstellen.

Je zult dus gewoon de computer aan laten staan (Beeldscherm kan gewoon uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan