Webcam beveiliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter me144
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

me144

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Je hoort steeds meer verhalen dat gesprekspartners (MSN) jouw webcam-sessie opnemen en opslaan. Er zijn zelfs verhalen bekend dat deze opnames later worden gebruikt als chantage-middel.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is veilig te kunnen uitzenden met je webcam, zonder je af te moeten vragen of jouw gesprekspartner dit stiekum opneemt. Of komt het er gewoon op neer dat men minder naïef moet zijn en de webcam helemaal niet moet inschakelen, wanneer men niet zeker is van de integriteit van de ander?

Graag een reactie hierop.

Als je "normaal" gaat cammen hoef je toch niet bang te zijn dat iemand het opneemt?

Alleen mensen die "rare" dingen doen zouden dit vragen :p ..DAT DENK IK DAN TENMINSTE

en voor zo ver ik het weet is er geen beveiliging hiervoor?!

Laatst bewerkt:
Dat staat los van de vraag, toch?

Er wordt simpelweg gevraagd naar beveiligingsmogelijkheden op het gebied van het gebruik van je webcam.

Ik denk niet dat dit kan.
Want zodra jij toestemming aan je MSN gesprekspartner geeft om je cam beelden te bekijken, gaat bij een poort open en kan je dat niet voorkomen.
Het is OF open OF dicht die campoort.

Als toevoeging op de eerder gestelde vraag:

Zijn er nog (verdere) interessante (beveiligings)opties t.a.v. MSN en webcam gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan