Webcam deactiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
1
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (sony vaio). Deze heeft een ingebouwde webcam. Ik heb gehoord dat het mogelijk is dat iemand de webcam op de een of andere manier zomaar aan kan zetten zonder dat ik het accepteer. Daarom zou ik de webcam graag deactiveren. Maar aangezien ik totaal niks van computers afweet, heb ik geen idee waar ik dit moet doen. Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen waar dit kan?

Alvast bedankt.
 
Start> Configuratiescherm> Systeembeheer> Computerbeheer> Apparatenbeheer.
Dan even naar de webcam zoeken> Rechter klik> Uitschakelen.
 
hoi hoi, ik heb een vraag hoe je de webcam kan deaktiveren, deze vraag was al gesteld op 9-9-2009 door Noelle, Paul-RT heeft toen een duidelijk antwoord gegeven hoe je zoiets moet doen maar ik kom niet verder dan apparatenbeheer en krijg dan een hele rits app en kreten (waar ik niks van begrijp) maar een webcam kom ik niet tegen...wie oh wie kan mij helpen. Ik heb een Packard Bell laptop en wil de webcam uitschakelen omdat ik van de harde schijf mijn beveiligingscamera's af en toe een copie op de laptop wil zetten, maar kan de software van de camera's niet installeren omdat dat in strijd is met de webcam.
groet Spicomi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan