Webcam doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diny1993

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Hallo,
Ik heb een webcam alleen ik heb geen cd en weet ook niet wat voor merk dat het is er staan 2 code's op. de 1 is een wit stickertje met erop ; QC PASS
en de andere code is ; ZL 2007 3 0049075.X

Hoe moet ik deze nu installeren zonder cd of zonder dat ik weet wat voor merk het is,
als ik hem in de pc stop geeft ie ook niks aan.
Help aub !

Groetjes, Diny :)

Welkom bij Helpmij.nl

Hoi Diny,
Ik heb je vraag maar even in de juiste sectie geplaatst.
Dit is niet een vraag voor ICT werk gezocht.
suc6.

Beter even het volgende doen:
a. Sluit de webcam aan
b. Open hierna Apparaatbeheer, en dubbelklik op het apparaat dat je webcam voorstelt. Zal er wel staan met een geel vraagteken erbij.
c. Ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID's uit het keuze menu en zoek op Google naar de 'uitvoer' die na die keuze verschijnt in het vakje eronder. Zo'n hardware id voor een webcam ziet er meestal uit beginnend met USB\

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik apparaatbeheer vinden? Sorry ik ben heel moeilijk hoor ik weet niks van computers enz. dus zou niet weten waar ik het allemaal moet zoeken ! :confused:

Indien XP: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Indien Vista of Windows 7: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Bedankt,
ik heb nu deze 2 dingen :
usb\vid_Oac8&Pid_307b

en

usb\vid_Oac8&Pid_307b&Rev_0100

Maar als ik het in toets bij google krijg ik alleen maar chinese sites.
Weet je misschien hoe dat ik dus deze webcam kan installeren zonder
dat ik er een cd-rom bij heb ?

Groetjes Diny ..

Er zitten geen o-tekens bij, alleen 0-9 en a-f
Als ik het corrigeer en zoek kom ik uit op een "Z-Star Microelectronics Corp USB PC Camera (ZS0211)"

Z-star heeft zelf geen drivers, maar als je zoekt op ZS0211, dan is er het nodige te vinden.

Als je hier kijkt zou er een driver van vimicro.com moeten zijn, en dat die tot 15 juni beschikbaar zijn geweest.
Op dit moment doet die website het blijkbaar niet, maar hopelijk vanaf maandagavond weer wel.

Die driver lijkt ook te vinden bij 4shared.com: hier
Ik heb die driver gedownload, en het lijkt er inderdaad op dat het apparaat usb\Vid_0ac8&Pid_307b daarmee wordt ondersteund. :D

Succes,

Tijs.

Hee, Ik heb hem nu eindelijk kunnen instaleren, maar ik zie me eigen wel bij dat programmatje van de cam . maar niet via msn dan doet ie het niet :S
heb je daar soms ook een idee op ? :P

Groetjess,,

Proberen of je in MSN het via Extra -> "Audio en video instellen" alsnog werkend kan krijgen.

Verder heb ik geen idee.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan