Webcam en mic zonder cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Holtrop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo,

Ik heb van een vriend een microfoon en een webcam cadeau gekregen. Echter, beide zonder bijbehorende cd-rom. Kan ik deze apparaten laten werken zonder cd-rom en zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt,
Mark

Als het een microfoon met een "rose" stekkertje is, heb je daar geen CD voor nodig... die kun je zo in het "rose" gat van je geluidskaart steken en dan kijken in de mixer of het geluid aan staat...
als het een usb microfoon is, zul je moeten proberen om de driver te vinden op de site van de fabrikant..... Webcam kun je aansluiten.... als windows 'm herkent, mooi, dan is dat geen probleem, zoniet... hetzelfde als bovenstaand -> website fabrikant..... of Google met "driver XXX [XXX= merk/type]"

Laatst bewerkt:
Mmm, het is een mic met een rose stekkertje, maar hoe krijg ik dat ding aan de gang? Ik heb al geprobeerd om in configuratiescherm nieuwe hardware te zoeken maar ik krijg er niets uit.

voor wat betreft de webcam: ik heb alleen het merk, niet het type. Er staan wel wat productcodes onderop. Ik heb via google een driver voor een creative webcam geinstalleerd. Maar, hoe nu verder? (sorry, ben nogal een leek op dit gebied)

Die rose stekker in het rose gat steken... [in apparaatbeheer ga je die microfoon NOOIT vinden, die hoort daar ook niet].... Klik 2x op het luidsprekertje rechtsonder naast de klok in de systemtray, klik op Opties -> eigenschappen -> zet een vinkje op "opnemen" en kijk of een vinkje bij microfoon staat, klik op OK, kijk of de schuif voor microfoon niet dicht staat en of die geselecteerd is [vinkje] ..... klik op OK en het zou al moeten werken............

Doet de webcam het nu?

Laatst bewerkt:
De mic zou het nu moeten doen als ik je aanwijzingen goed heb gevolgd. Maar waar kan ik dat testen? Wil namelijk gaan skypen maar helaas is er niemand meer wakker om te bellen :confused: Is er ergens een test te vinden?

De webcam. Nee die doet het niet. Weet ook niet wat ik moet doen. Heb de usb in de pc gedaan, een driver geinstalleerd via google en thats it.

Die rose stekker in het rose gat steken... [in apparaatbeheer ga je die microfoon NOOIT vinden, die hoort daar ook niet].... Klik 2x op het luidsprekertje rechtsonder naast de klok in de systemtray, klik op Opties -> eigenschappen -> zet een vinkje op "opnemen" en kijk of een vinkje bij microfoon staat, klik op OK, kijk of de schuif voor microfoon niet dicht staat en of die geselecteerd is [vinkje] ..... klik op OK en het zou al moeten werken............

Doet de webcam het nu?

Bij Skype zit een test....
Maar als je de microfoon open hebt staan in opnemen... en je zet bij "geavanceerd" [onder de schuif van de microfoon] een vinkje bij "1 monitoring" , en je geluid aan, zou je 'm eigenlijk moeten horen

Ook zonder Skype is er een test mogelijk.

Start Geluidsrecorder (Start -> Uitvoeren -> sndrec32.exe)
Klik op het rode knopje van Opnemen.
Praat in je microfoon, en kijk of je uitslag krijgt.
Ook kun je je opname, na klikken op het Stop-knopje, weer terug beluisteren door op de Play knop te drukken.

Succes,

Tijs.

Tres bien, de mic doet het, dank hiervoor!!

Nu nog de webcam....Het merk is creative.

Misschien kun je aan de hand van het typenummer op de website van Creative de naam van de webcam vinden, en dus ook de juiste drivers........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan