webcam gebruiken als vergelijk camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Midian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Beste,

Ik zit hier met een vraag opgescheept.
Op mijn stage heb ik de opdracht gekregen om een printplaat test te automatiseren.
Op de printplaat zit een LCD, deze geeft tijdens het testen bepaalde getallen weer.
tot op heden word dit door mensenogen bekeken en bepaald de operator of het beeld overeenkomt met wat er in de testinstructie staat.
Aangezien er van dit type print nogal veel orders staan, heb ik de opdracht gekregen deze test te automatiseren.

Omdat het LCD-schermpje ook in de test meegenomen moet worden, zal daarvoor een camera geplaatst moeten worden.
Zelf zat mijn stagebegeleider te denken aan een Wenglor BS40W camera met bijgeleverde software, maar omdat deze camera maar slechts een 3tal afbeeldingen kan opslaan en vergelijken valt deze buiten ons gebied.
Dit omdat tijdens de test aan enkele potmeters gedraaid moet worden (mijn idee is om dit met servo's te regelen) het beeld zal dan veranderen op het LCD.
De symbolen die de LCD daarna weergeeft moeten overeenkomen met de symbolen die als referentie (master) zijn opgegeven.
Nu heb ik inmiddels al behoorlijk lang op Google rond gestruind opzoek naar een software pakket dat dit ondersteunt, maar niks kunnen vinden.

De test wil ik laten aansturen door een Raspberry Pi of Pi2 of een Arduino of een ander board.
Als ik voor een singleboard computer kies heb ik de mogelijkheid om android of Windows apps te gebruiken, of om te werken met Linux.
Van de Aduirno weet ik dat deze de afbeeldingen kan opslaan en doorsturen naar een PC (een soort Webcam dus)

Is er iemand die weet waar ik zulke software kan vinden of eventueel, met een zeer eenvoudig scriptje, zelf kan maken?
(ik heb hier op stage beperkte internettoegang, dus niet alle site's zijn beschikbaar, maar deze zou ik dan eventueel thuis kunnen opzoeken)

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plaats heb gezet!

Midian (de stagiair ;))

(Sorry voor mijn slechte Nederlands, ben beetje vermoeid ;) ik hoop dat het duidelijk is)

Laatst bewerkt:
Een moeilijk probleem, je bedoelt iets zoals de technologie achter deze site, zie http://huddle.github.io/Resemble.js/
Onder het kopje "Compare two images?" zou je het opgenomen beeld en het referentie beeld kunnen vergelijken.

Laatst bewerkt:
Ja! zo iets bedoel ik!
Alleen moet dit dan als software runnen op een 'stand alone' apparaat.
Het is voor intern, binnen het stage bedrijf.

Bedankt voor uw reactie!

Ik zal zelf nog even onderzoek doen morgen op stage om te kijken of ik misschien een script ofzo kan (laten) schrijven die het via een van deze sites aanroept.

Midian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan